Store centrallås problemer.

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 2001 - 2007 (også kaldet MK3)
Post Reply
savage-mac
VIP Medlem
VIP Medlem
Year:2002
Model?:Mondeo MK3 Stc 1,8
Fuel:Diesel
Store centrallås problemer.

Post by savage-mac » Sun 20. Nov 2016 16:58

Hey..

Jeg døjer voldsomt meget med min centrallås..
Fjernbetjeningen æder batterier på MEGET kort tid (dette kan jeg leve med)
Men når jeg låser op med nøglen, låses kun førerdøren op, de andre låser op sammen i løbet af 2-15 minutter.
Det er total random om det er 2 min eller 15 min.. Største problem ved dette er at man ikke kan komme i bagagerummet før bilen ligesom beslutter at nu er det tid til at låse resten af bilen op..

Problemet er blevet værre nu hvor det er blevet koldt..

Nogen som har en ide til hvad det kan være galt.?

edl
VIP Medlem
VIP Medlem
Year:2006
Model?:MK3 Titanium 115

Re: Store centrallås problemer.

Post by edl » Tue 29. Nov 2016 11:59

har du prøvet at tage strømmen til bilen( afmontere batteri +) i ca 30 min

havde problemer med min for noget siden. det fixede min

ps husk radio kode
Truckeren
VIP Medlem
VIP Medlem
Year:2003
Model?:Mk3, 2003, 2,0 St.car. 145 Trend

Post by Truckeren » Fri 2. Dec 2016 09:30

Prøv evt. disse instrukser som er taget direkte ud af Haynes Manual, det virkede for mig næsten):

Generic Electronic Module
( GEM )

NOTE: The Generic Electronic Module – is also known as the – Central Timer Unit (CTU).

General Information:

1: As from early 2001, a GEM is fitted to control the following functions:
A) Direction indicators/Hazard warnings light control.
B) Interior light control.
C) Instrument panel dimmer control.
D) Heated windscreen rear window deactivation control.
E) Wiper interval & washer control.
F) Lights-On warning
G) Door not closed warning
H) Automatic transmission PRNDL warning.
I) Generation of warning & confirmation tones.
J) Battery protection function (Switching off interior lights after a predetermined delay)
K) Windows/Sunroof closing system control.
L) Checking that doors & tailgate are closed activating a warnings buzzer.
M) Window regulator & sliding roof closing control.
N) Vehicle static condition monitoring (anti-theft warnings system).
2: The Generic Electronic Module will automatically activate the rear wiper if reverse gear is engaged when the windscreen wipers are switched on. The mode of operation is adapted to the windscreen wipers; if the windscreen wipers are in continual mode, the rear wiper, also be in continual mode, & similarly if the windscreen wipers are in intermittent mode, likevise the rear wiper will be in intermittent mode. Note, however, that the rear wiper has only one intermittent speed.
3: The remote central locking areal is attached to the central electronic module & is located in the wiring harness along the facia carrier.
4: Fault diagnosis of the GEM can be performed by a Ford dealer using a WDS diagnostic instrument, however, it is possible to carry out a limited check of the system as described below.
5: The GEM is programmable & includes a self-diagnostic function. If a new unit is fitted, it must be programmed specifically for the vehicle, as otherwise functions which are not available are recognised as faults & are stored in the memory.

TESTING:
6: The GEM self-diagnosis system can be activated either by a Ford dealer using the WDS equipment or by using the integrated service mode. To enable the integrated service mode, first switch off the ignition & all electrical systems, apply the handbrake, engage neutral (or P on automatic transmission models) & close all doors.
7: Note that the ant-theft alarm sounds, the service mode cannot be activated. First switch the ignition on then off. Press & hold the rear window heather switch then switch on the ignition release the rear window heather switch. At this point, a signal sound the indicator lights come on to indicate that the service mode has been entered.
8: Switch the wiper switch to the ‘Off’ position to test the input signals, then check the following components ( in no particular order). An acoustic signal sounds & the direction indicator lights flash to indicate receipt of each input sinal bu the GEM:
A) Direction indicators (right, left, hazard warning lights).
B) Sidelights.
C) Intermittent wipe, windscreen.
D) Wash/Wipe system, windscreen.
E) Rear wiper.
F) Wash/Wipe system, rear window.
G) Doors Open/Closed.
H) Remote release switch in the centre console for the tailgate/luggage compartment lid.
I) Tailgate/luggage compartment lid release button in the tailgate/luggage compartment lid.
J) Open the tailgate/luggage compartment lid with a key.
K) Locking key on the remote control (the ignition key must not be in the ignition during the test).
L) Release key on the remote control (the ignition key must not be in the ignition during the test).
M) Tailgate/luggage compartment lid release key on the remote control (the ignition key must not be in the ignition during the test).
N) Bonnet open/closed (in vehicles equipped with an anti-theft alarm system).
O) Heated rear window.
P) Heated windscreen (where fitted).
Q) Ignition On.
R) Automatic transmission, selector lever position P).
9: Switch the wiper switch to the ‘intermittent‘ position to test the output signals – pressing the rear window heater switch activates or deactivates the output signals in the following order:
A) Front wipers (a signal sounds the direction indicator lights flash when the Park position is reached).
B) Rear window heather.
C) Interior lights (the switch for the interior lights must be in the ‘Door contact’ setting).
D) ‘Door ajar’ warning light in the instrument panel.
E) Rear window wiper.
F) Windscreen heather (when the engine is running only).
10: The GEM automatically exits the service mode 20 seconds after the last input or ifthe vehicle is driven. This is indicated by three acoustic signals by the direction indicator lights flashing.
11: If a fault is indicated, first check all wiring & connectors for damage, then if necessary, check the component.

(Source: Haynes Manual – Ford Mondeo MK.3)
(P. 12/20 ‘19’)
Mvh.

Truckeren "Spooky.X©" ;)
VIP Medlem
VIP Medlem
Model?:

Post by Barbaren » Fri 2. Dec 2016 10:27

Jeg vil skyde på du har en rigtig træt magnetafbryder tror jeg det hedder på dansk. Solenoid på fremmedsprog. Der er kun en vej frem teste dem alle en for en. Jeg ville starte med den i bagagerummet.
Morten8700
Junior Medlem
Junior Medlem
Year:1997
Model?:MK2

Post by Morten8700 » Tue 16. Mar 2021 15:12

Ja. Rodiokoden.
Æv den glemte jeg da jeg afmont Batteri.
Hvor kan jeg få Radiokoden ?

Mvh
Morten
superpjok
VIP Medlem
VIP Medlem
Year:2006
Model?:C-max 2.0 TDCI 136HK.
Fuel:Diesel

Post by superpjok » Tue 16. Mar 2021 16:30

send radioens serienr. så kan jeg SIKKERT hjælpe.
mvh
Post Reply