Mk 2 aut gear fucker up :(

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 1996 - 2001 (også kaldet MK2)
Post Reply
Pandrun
Junior Medlem
Junior Medlem
Year: 2000
Model?: 2,0i AUT
Fuel: Gas

Mk 2 aut gear fucker up :(

Post by Pandrun » Wed 25. Dec 2019 12:30

Hej Folkens,

Jeg søger desperat efter hjælp til min højt elskede DEO <3

Den begyndte for 14 dage siden lige pludseligt at skifte gear under kørsel og pendler hele tiden mellem 3 og 4. gear når man når 60 km/t og opefter.
Den har været en tur forbi FORD i Viborg, de skiftede olie og filter i gearkassen men det hjalp intet og siger så det er min converter der er defekt. Den kan så ikke fremskaffes da den ikke bliver fremstillet længere :(

Jeg Lavede et opslag på FB, hvor jeg kunne kontakte autogearnord i Brønderslev der efter sigende skulle være top professionelle :) Han tager en meget lang køretur i bilen og fortæller så det ikke har noget med gearkassen at gøre :D Der blev jeg en smule glad. Han fortæller det er mit tændingssystem der volder problemer og på den måde "forvirrer" gearkassen.

NU har jeg skiftet - Tændingsmodul, tændkabler, tændrør og strømfordeler.... Det virkede de første 15 km :( og nu er jeg tilbage ved start :(

Jeg har målt hele el-nettet igennem, tjekket slanger og ledninger, stik på alle ledninger etc.... Jeg er helt på bar bund.

Bilen er fra 2000 og har kørt 183000 :D Jeg har ladet mig fortælle der kun er 3 tilbage af denne model i DK.
Den har en helt særlig betydning for mig og min søn, og jeg vil næsten gi hvad som helst for at den køre optimalt igen.... Håber inderligt jeg finder hjælpen her :D

Post Reply