Syn, røggas, Skifte ankerplader og manchet på trækaksel

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 2007 - 2014 (også kaldet MK4)
Post Reply
Torben W
Sølv Medlem
Sølv Medlem
Year: 2009
Model?: MK4 2,0 TDCI 140 hk stc.
Fuel: Diesel

Syn, røggas, Skifte ankerplader og manchet på trækaksel

Post by Torben W » Fri 1. Nov 2019 23:43

Heysan

Så kom øsen retur fra værksted. En knækket bolt i bærearmen, et knækket kabel til udløsermekanismen til motorhjelmen og en slattenhåndbremse var mere end jeg tænkte var klogt at forsøge mig med selv, når arbejdet også skulle passes ;-)

Har været til syn med den, og værst var for høj forurening (røggas målt 1,0, tilladt 0,5). Det er jeg så ved at behandle med Bell Add 1D i tanken, 2D til indsugning m.m. og deres Diesel additiv til tanken. Har desuden også noget EGR-rens den også får en tur med i weekenden .... er der mere jeg kan gøre her udover ture på motorvejen med masser omdrejninger ? ..... Nogle med erfaringer med Turbo-rens ?
Er der nogen på Vestsjælland, der har en tester, der kan vise, om en eller flere dyser opfører sig forkert ..... og er der nogen, der har en røggastester, jeg kunne kigge forbi for et bidrag til kagekassen ?

Nogen, der har en guide til at skifte ankerplader ? ... Kan det virkelig passe at navet skal af ?

Manchetten på trækakslen på venstre side skal skiftes .... noget, der har en guide til dette.

... og så var der lidt med et par ophæng til udstødningen, og et kødben, der skal skiftes, men det burde være til at finde ud af ( starter med at marinere boltene på kødbenet i morgen, så må det være til at løsne når reservedelene ankommer)

En lille succeshistorie : Fik skiftet højre forlygte, og det gjorde en kæmpe forskel. Det er lige før jeg kan se, hvor jeg kører nu ;-) ;-) ... 10 år og 325.000 km sætter sine spor ... selv på lygter ;-)

God weekend
Torben

Post Reply