Hej og tak for svarBDS wrote: ↑Wed 6. Nov 2019 20:02Hvis ikke du har fået læst fejlkoder vil jeg bestemt anbefale at få det gjort nu, det kan jo være det kan give dig et hint om problemerne..karsten.jorgensen wrote: ↑Wed 30. Oct 2019 08:11Fik skiftet gløderør for et par uger siden, 3 af dem kom nem ud, den sidste drillede lidt. Det lykkedes dog. 3 af de 4 vidste uendelig modstand, det ser altså ud til at kun 1 virkede som den skulle.
Jeg har dog stadig problemer med at den starter underligt.
Jeg har flere gange oplevet at ladelampen er begyndt at lyse, når jeg starter og med det samme starter varme i for- og bagrude. Derfor er min mistanke nu rette mod det elektriske system. Batteriet er fra septemer 2016, et Varta F18 (85 ah), og generatoren er skiftet i sommers.
Når bilen har stået natten over viser batteriet mellem 12,3V og 12,5V inden start og når den lader i tomgang lader den med 14,7V.
I går da jeg ville måle ladespændingen kort efter start af bilen, hvor den startede utroligt dårligt, opdagede jeg røg komme op mellem motoren og køleren. Går ud fra at dette må komme fra starteren, den er vel den eneste komponent der sidder i det område og bruger strøm under opstart.
Mit spørgsmål er derfor om dette er et kendt problem, og om det evt. "bare" er en dårlig forbindelse, eller selve starteren der er ved at stille træskoene.
Mvh. Karsten
Ud over fejlkoder ang.EGR systemet (som er blændet af), er der en enkelt kode "P0622 - Generator Field Terminal Circuit", hvor beskrivelsen er noget med "Short to Power" og "Blocked Vacuum Hoses", lidt en underlig beskrivelse.
Mvh. Karsten