Overvejer at købe en 2016 Trend stc.

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 2014 - (også kaldet MK5)
Post Reply
kasperlegarth
Junior Medlem
Junior Medlem
Year: 2015
Model?: Aygo

Overvejer at købe en 2016 Trend stc.

Post by kasperlegarth » Mon 2. Sep 2019 13:08

Hejsa alle sammen,
Jeg er kommet i til et punkt i livet hvor den lille by bil (Toyota Aygo) skal skiftes ud med en rigtig bil. Jeg har forelsket mig i Mondeo, men er langt fra en bilnørd så jeg ville gerne lige prøve at blive lidt klogere inden jeg springer ud i et køb.

Jeg har fundet en Mondeo fra 16. Der er tale om en 2,0 TDCi 150 trend stc med automat gear. Den har kørt lige under 180.000 km. Her tænker jeg på hvor tit skal en sådan en fil bil til service mm? Er der nogen kendte fejl inden for den nærmeste fremtid?

På forhånd tak :)

- Kasper

LMF
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2005
Model?: Mk3 Ghia st.car 2,0 TDCI
Fuel: Diesel

Re: Overvejer at købe en 2016 Trend stc.

Post by LMF » Mon 2. Sep 2019 13:38

Tillykke med at skifte fra kabinescooter til bil :D
Vel, du bør nok sætte dig ind i hvordan bilen har været serviceret til dato og hvor henne. Rundt 180000 km på 3 år kan bilen fint klare. Stået stille længe kan den ikke klandres for. Alligevel kan det være en god ting at få bilen tjekket grundigt efter inden køb, også biler som kun er få år gammel. De kan også få nogle grimme problemer, som sælger ikke længere vil bruge tid og penge på.Som FDM medlem i over 20 år har jeg læst mange stygge artikler :roll:

Og hvilken garanti vil du kunne få på bilen ?
kasperlegarth
Junior Medlem
Junior Medlem

Post by kasperlegarth » Mon 2. Sep 2019 15:43

Hej igen, og tak

Forhandleren som sælger den, virker bare som formidler, men de tilbyder en ejerskifte forsikring af en art.

Så hvis service er fint overholdt burde det ikke være noget problem? . Hvor tit skal den til periodisk syn? For kabinescooteren er det hver 15.000 eller år alt efter hvad der kommer først. Er det det samme for en bil? :)

Og igen tak på forhånd :)
LMF
VIP Medlem
VIP Medlem

Post by LMF » Mon 2. Sep 2019 20:11

Den eneste erfaring jeg har med kabinescooter, er, at spærnge dem i luften ............... :mrgreen:
Når en bil runder 4 år efter 1. registrering, skal den synes færste gang og derefter til syn hvert 2. år

Hvis formidleren er Martin Lynge i Farum, så stik af. Han lever op til den værste skuffe af formidler/brugtvogns sælger i dette land og burde være på Naturstyrelsens listen over invassive arter.
Sikkert også andre, som ikke et et kuss.....hår bedre.

Hvis du er forelsket i den bil, at tag alle de sikkerhedsforbehold du kan ....................... mit medlemskab hos FDM har tjent sig hjem mindst 2 gange. Ikke at FDM er perfekte, men en fandens billig hjælp i forhold til selv at kontakte advokater :)

Og den service der er tidligere udført på bilen - kan den dokumenteres ?
Last edited by LMF on Tue 3. Sep 2019 19:14, edited 1 time in total.
kasperlegarth
Junior Medlem
Junior Medlem

Post by kasperlegarth » Tue 3. Sep 2019 10:49

Tjae hvis man skal tro på servicebogen kan man godt sige at den er dokumenteret?
LMF
VIP Medlem
VIP Medlem

Post by LMF » Tue 3. Sep 2019 19:15

Det er bare dajligt :) - du træffer jo valget om hvilken bil du køber
Post Reply