Hjælp!!! Powershift problem

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 2007 - 2014 (også kaldet MK4)
Post Reply
Freiesleben
Bronze Medlem
Bronze Medlem
Year: 2006
Model?: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI

Hjælp!!! Powershift problem

Post by Freiesleben » Tue 4. Jun 2019 10:18

Hej,

Jeg har en MK4 fra 2011 med en 2,0L 163HK motor, den er med en Powershift automatgearbox.

Automatgearet er begyndt for nogle måneder siden at have svært ved at skifte ind fra 1. til 2. især, det er som det ikke kobler ind og den så tager flere omdrejninger. Hvis jeg så sætter den i Sport er det ligesom den stopper med det, og så kan man sætte den tilbage i Drive igen og så er problemet der faktisk ikke. Jeg blev anbefalet at tage fat på Automatgear Centret i Gilleje, og da de hørte om problemet sagde de hurtigt at det ville være en renovering af gearkassen, som ligger på 33500kr inkl moms. Jeg vil derfor gerne se om der er andet man kan gøre inden jeg overhovedet overvejer dette, også fordi det virker som det måske er noget elektronisk, da det går væk hvis jeg går i Sport.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

LMF
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2005
Model?: Mk3 Ghia st.car 2,0 TDCI
Fuel: Diesel

Re: Hjælp!!! Powershift problem

Post by LMF » Tue 4. Jun 2019 11:56

Hvad med en anden gearkasse fra en bil med lavt km antal ?
En autoophugger har nok en eller efterlys en på internettet. Der er platforme nok til dette ;)
noisy_cricket
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2011
Model?: Mk4.5 2.0 TDCi

Post by noisy_cricket » Thu 6. Jun 2019 12:33

Ham der i Gilleleje skal du holde dig væk fra! Jeg har KUN hørt om skrækhistorier! Hvor mange km har den kørt?
/cs
Board Administrator
Fredefup
Junior Medlem
Junior Medlem
Year: 2012
Model?: 2.2 TDCI Titanium

Post by Fredefup » Mon 8. Jul 2019 00:21

Jeg oplever samme problem her...

Min er en 2,2 TDCI 200 fra '12.

Problemet er størst når der er fuldt læs på krogen (2.200 kg)

Den skal have skifte olie i gearkassen nu her ved 182.000 km og det er 60.000 km siden sidst.

Ford i Svendborg er sikre på det vil afhjælpe problemet. Dernæst en opdatering af software siger de.

Jeg tænker at komme med en kommentar når olien er skiftet.
Fredefup
Junior Medlem
Junior Medlem
Year: 2012
Model?: 2.2 TDCI Titanium

Post by Fredefup » Fri 12. Jul 2019 22:58

I forlængelse af mit eget indlæg omkring 2.2 powershift der fedter mellem 1. og 2. gear har jeg nu opdaget følgende:

I min mondeo er det slet ikke en powershift kasse der sidder i, men en traditionel, moderne autmoatgearkasse med converterkobling og det hele. Det vil også sige at der ikke er noget olieinterval på kassen desværre og nok derfor jeg står med slippet mellem 1. og 2. gear nu.

Har du undersøgt om det også ér en powershiftgearkasse der er i din bil? Ellers kan det være vi står med det samme problem.

Jeg regner med at lave en olie skylning i morgen ved at skifte olien 3-4 gange selv i stedet for at punge 5.000 kroner ud til en prof. skylning og se om det afhjælper problemet i første omgang.
Post Reply