Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 20. okt 2018 21:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

2,0 140 / 163 hp Automatgear.

Skal snart til at have ny brugt mondeo, tænker på en 2,0 163 med automatgear, men er lidt nervøs for at den bliver dyr i rep før den er betalt.
Så hvor mange km. skal man regne med før de kommer i reperations alderen.( Antal Km) ?

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Svært at sige noget om da det afhænger af hvordan den er blevet brugt samt vedligeholdt.

Jeg har selv en 2011 med powershift. Den har netop rundet 320.000km. Eneste ting bilen har fejlet er at brændstof fordamperen til partikelfilter rens er blevet skiftet

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Geografisk sted: Odense
Som Neonus skriver afhænger det af hvordan den er brugt og vedligeholdt.

Jeg har en 2012 2.0 163 hk aut som bliver udskiftet i denne måned. Den har kørt erhvervskørsel og har nu rundet 880 Tkm. Motor og gearkasse er urenoveret og virker fint uden olieforbrug eller hårde skift, mens meget af det som er boltet på motoren er udskiftet (starter, generator x 2, turbolader, indsprøjtningdyser m.m.).

I mine øjne er det eneste svaghed ved bilen ledningsnettet. Materialet ledningerne er lavet af, er ikke ret godt, og bilen er følsom over for skader på ledningsnettet. Du kan få alverdens falske fejlmelding fra en beskadiget ledning, hvad enten ledningen er knækket af bilens vibrationer eller fysisk beskadiget. Så en bil der er skadesfri er klart at foretrække hvis du kan finde en.

Men et helt konkret svar på dit spørgsmål om hvornår bilen kommer i reparationsalderen, er for mit vedkommende cirka 660 Tkm. Jeg kunne have spare mig selv for mange problemer ved at skifte den der, og ikke først nu...

Så i mine øjne kan du roligt købe en 163 hk aut, det er en bil du vil blive glad for! Jeg har valgt en Ford igen, efter den meget positive oplevelse som min første Ford har været.

Mvh Carsten

Arbejdsbil: 2012 Mondeo 2.0 Tdci 163 aut. Titanium
Privat bil: 2004 Volvo V50 2.5 T5 aut. Momentum
Brugernavn på Spritmonitor.de: Carsten_DK - Her kan brændstoføkonomien på min Mondeo følges.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Takker for jeres svar, er der nogle af jer der har kørt med campingvogn ?

Junior Medlem
Junior Medlem

Min har kørt 178000km
Med service af automaster (husk service på power shift ved max 60000km)
Den har Aldrig fejler noget og jeg mener aldrig
kun nye bremser( en gang skiver og 3 gange bremseklodser) og lidt pære og viskere
Den køre bare.

Platinum Medlem
Platinum Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus, Denmark
Jeg har rundet 233.000 i min 'Deo. Vi kører med campingvogn (1.300 kg) sydpå hver sommer + det løse herhjemme.
Der er kun skiftet lidt bremser, batteriet 2 gange, samt et lækkende varmeapparat, udover de obligatoriske serviceeftersyn.

Sidste sommer begyndte gearkasse/kobling at sige lidt sjove pive-lyde i et brændvarmt Bayern ved skift til 2. gear, men den trak og skiftede ellers normalt. Ford herhjemme i Aarhus kender ikke problematikken, men efterfølgende er det stort set forsvundet. (Og hvorfor skille noget ad, der ellers virker?)
Køleren til gearolien er ikke dimensioneret til høj last (Campingvogn i bjerge) og 30+ °C i længere tid (ifølge lokal Ford-mekaniker), så høj olie-temperatur har indtil videre fået skylden.....

Jeg er rigtig godt tilfreds med min bil :-)

God fornøjelse med din, hvis du har handlet.

/Preben

Historik (Mondeo):
2,0 TDCI Trend Stc, årg. 2002
2,0 Trend Stc, årg. 2001

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time