Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 17:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
Det er ikke en super svær procedure - den tager bare lidt tid.

Flapperne kan du købe løse. Lad være med at lade dem spise dig af med en ny der koster 3000 + montering.
Flapperne skal koste ca 65 kr stykket inkl moms og du skal bruge 4 stk.

Hvis du ikke selv vil rode i det, kan du få et uaut. værksted til at skifte dem på 2-3 timer. Manifolden skal pilles af, de gamle flapper ud og de nye ind. Derefter skal manifolden genmonteres på motoren.

Gæst
Hej Noisy

Jeg fandt ud af at mit problem med at tage gassen ved jævhn hatsighed omkring 2000 omdr. også skyldtes indsugningsmaifolden.

Hos Bilia mente de at jeg godt kunne køre videre med det på ferien (uden at de jo kunne garantere noget, som han sagde), men få det skiftet så snart som muligt. Han har heller ikke sikker på om klikke-lyden overhovedet kom fra indsugningsmanifolden. Men jeg turde ikke løbe risikoen, efter jeg havde læst på den engelske mondeo-site.
Kan forstå at det er 01 og 02 1,8 og 2.0 benzin der har problemet med denne meget svage reservedel. Jeg undrer mig over at de ikke er blevet skiftet undervejs i serviceforløbet (min har gået 210tkm), når det er en kendt fejl, der kan have fatale konsekvenser. De Ford-værksteder jeg har talt med, har alle skiftet motorer pga. denne fejl.

Jeg fik dem til at tage den hos Ford i Helsingør med kort varsel. De havde ikke flapperne løse og jeg havde desværre ikke tid til selv at eksperimentere. Jeg så den gamle - ikke noget kønt syn- Så ud til at den havde spist 2 af flapperne (plast), men heldigvis ikke noget af metallet. Værkstedet sagde at det burde have været skiftet for lang tid siden. Super fin betjening og meget fleksible i forhold til at tage den hurtigt ind, selvom de havde travlt.

Det kostede knap 6.000kr. med komplet ny manifold. Det var jo dyrt, men billigere end en smadret motor. Den lyder nu ok igen.

Men til alle jer med 01 og 02'ere. Få tjekket om flapperne eller hele indsugningen er skiftet! Og hvis ikke det er tilfældet, så få undersøgt hurtigst muligt om det er nødvendigt.
(Den tikker/klikker ved/i indsugningsmanifolden. Kan tjekkes med en skruetrækker - spidsen på den øverste del af indsugningenrørerne et ad gangen og håndtagsenden mod øret. Det er forholdvis nemt at høre klikkeriet.) Og så kan det som i mit tilfælde også påvirke "gassen", som man normalt forventer er et tændingsproblem.

Det er sgu for dyrt med motorehaveri :O)

tol2go

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
glædeligt at du har fået den skiftet.. ;-) så er du sikker, i hvert fald de næste 4 år...
(jeg skal have det tjekket regelmæssigt! stoler ikke på plastik! )

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time