Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 03:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Gæst
Hejsa

Jeg har lige købt en 98'er uden fjernbetjent centrallås, hvilket jeg savner.
Så er det lige til at skifte styrebox'en om til en uoriginal Thansen eller en lidt bedre?

Hvis Ja! Hvordan??

Mvh Thomas

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Nej, det er det ikke. Jeg ville i øvrigt aldrig sætte en T. Hansen på. T. Hansens har fastkodesystem, hvilket kan opfanges af en ekstern modtager, og så kan man let åbne bilen bagefter.
Jeg har købt denne http://www.kitsrus.com/jpg/k180_4.jpg (kan købea bl.a. hos http://www.quasarelectronics.com/3180-4 ... -reset.htm). Denne kører med rullende kode og RSA kryptering.
Den skal luses ind i ledningsnettet ved centrallåsboksen (sort boks der sidder under handskerummet i højre side). Der skal luses 5 ledninger hvis den skal åbne og lukke dørerne og yderligere 2 hvis den også skal kunne åbne bagagerummet. Jeg har ud over dette bygget et lille blinkemodul, så blinklysene lyser i 4 sekunder når bilen låses og blinker i 4 sekunder når den låses op.

Mvh.
Lasse

Gæst
Hejsa

Undskyld jeg først svare nu, jeg havde helt glemt mit spørgsmål.
Ok det lyder lidt for indviklet til min forstand :o)

Vi havde en gang en Citroen BX, der skulle man bare finde boxen og bytte end ud med en anden....smadder nemt.

Du bor tilfældigvis vel ikke i Nordjylland, og kunne tænke dig at hjælpe mig med det??

Gæst
Hej Lasse...

Er det noget du har nogle billeder af? Hvordan fandt du ud af hvilke ledninger der gik til hvad? Jeg vil nemlig også gerne ha min mondeo med fjernbetjent central lås i stedet for kun i dørene... :)

/Linding

Bronze Medlem
Bronze Medlem

tvilling2010 skrev:
Hejsa

Undskyld jeg først svare nu, jeg havde helt glemt mit spørgsmål.
Ok det lyder lidt for indviklet til min forstand :o)

Vi havde en gang en Citroen BX, der skulle man bare finde boxen og bytte end ud med en anden....smadder nemt.

Du bor tilfældigvis vel ikke i Nordjylland, og kunne tænke dig at hjælpe mig med det??

Jeg er desværre fra den modsatte ende af landet, nemlig Lolland.
Ellers var det godt noget jeg ville hjælpe med. Se mit indlæg længere nede, hvor jeg meget kort forklarer tilslutningen.

Hilsen
Lasse

Bronze Medlem
Bronze Medlem

linding85 skrev:
Hej Lasse...

Er det noget du har nogle billeder af? Hvordan fandt du ud af hvilke ledninger der gik til hvad? Jeg vil nemlig også gerne ha min mondeo med fjernbetjent central lås i stedet for kun i dørene... :)

/Linding

Hej.

Jeg har arbejdet en hel del år med elektronik. Ved at måle sig frem, gætte m.v. fandt jeg ud af det.

Jeg har desværre ingen billeder, men er der stemning for det, tager jeg gerne nogle og beskriver hvordan og hvorledes, næste gang jeg skal udføre denne operation. Jeg har gjort det på 5 biler nu, og har en i vente engang i starten af juli måned.

Lidt info:

Bag ved handskerummet (skal kigge op nedefra) sidder der en sort boks med enten tre eller to multistik. Der er tre hvis bilen er forsynet med alarm, ellers kun to.
Det er det grønne af stikkene der er interesseant. Følgende ledninger skal forbindes:

Orange/hvid = +12V (+ forsyning til centrallåsboks og skal også bruges til fj.bet modtager).

Sort = stel (Stel/- til centrallåsboks og skal dermed også bruges til stelforbindelse til fj. bet modtager samt de nedenstående forbindelser):

Sort/grøn: Låser dørerne op når denne ledning forbindes kortvarigt til stel
Sort/orange: Låser dørene når denne ledning forbindes kortvarigt til stel
Sort/gul: Åbner bagklappen når denne ledning forbindes kortvarigt til stel
De tre overstående forbindes til hver sin relæudgang på fj. bet. modtageren.

Hvis der er en større interesse for det, vil jeg gerne publicere en udgave af det blinkemodul jeg har lavet og vise hvordan dette og fj. bet. enheden forbindes.

Hilsen
Lasse

Sidst rettet af lasjoh lør 11. jun 2011 13:33, rettet i alt 1 gang.

Gæst
Jeg stemmer for! :geek:

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Jeg har lige taget et par billeder af min egen dyt, og skrevet en smule forklaring til. Blinkemodulet er ikke med i forklaringen (det er dog monteret på min bil). Alt dette og hvordan der skal gøres kommer i et andet inlæg engang til juli, såfremt der er stemning for det.
BEMRÆK! Jeg har skrevet orange/gul til +12V. Dette er en FEJL! Den skal være orange/hvid, hvliket også fremgår af ledningen billedet.
Vedhæftet fil:
Bil.JPG

Vedhæftet fil:
Modtager.JPG

Hilsen
Lasse

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Junior Medlem
Junior Medlem

Superfedt, letforståeligt indlæg. Jeg installerede fjernbetjent centrallås efter Lasses forklaring. Jeg kan dog ikke se billederne i indlægget, der er bare sorte firkanter? Jeg vil gerne have koblet blinklyset på låsen, der er en udgang til blink i det centrallåsmodul jeg monterede, men jeg ved ikke hvor ledningen skal kobles på. Er der nogen der kan være behjælpelig med dette? Jeg har en mk2 fra 1999

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time