Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 22. apr 2018 15:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Junior Medlem

I fredags kørte jeg Fredericia - Randers og efter ca 100km begyndte bilen at ryge fra udstødningen. To den første afkørsel og når jeg gassede op og koplede til næste gear kom der røg hver gang de næste par km. Stoppede bilen og var til et arrangement i et pr timer, på turen hjem var der ingenting, pånær en følelse af at den hakkede meget meget svagt ind imellem når man cruiser ved 140.

I nat kørte jeg så Fredericia - Langeland også retur til Fredericia igen. Da pressede jeg bilen godt op i fart begge veje, og da jeg nåede til Middelfart kørte jeg af motorvejen for at tisse, da jeg så kørte på
Motorvejen igen under acceleration og skifte til 6gear, så sætter bilen sig i “ENGINE SERVICE NOW”

Nogen bud på hvad der kan være galt, det er ikke nemt en søndag og få tjekket/lavet sin bil.

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Det er sikkert den brændstof fordamper der sidder i udstødningen, som fordamper diesel ned i partifekfilteret når det regenereres. Den er blevet dårlig, og fordamper/antænder ikke dieselen korrekt længere. Har selv været der. Det lægger solid røg ud nær der regenereres.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
da min fordamper døde, var beskeden "engine malfunction" - ikke "engine service now".. spg er om det er noget andet.. kører bilen ok? har du fået trukket koder ud af den?

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time