Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tirs 13. nov 2018 17:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre 29. dec 2017 20:44 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 20. jan 2014 09:57
Indlæg: 64
Geografisk sted: struer
Hej :-)

Jeg har nu nummer den 3 mondeo i rækken der volder mig problemer. det er det samme problem der har været med dem alle. Det, som sker er at mondeoen går i nødprogram og går ud når den kommer over 2000 omdrejninger og mister alt træk kraft. på min nummer 2 mondeo blev skiftet luftmassemåler, brændstof filter, luftfilter, dyser uden noget af det hjalp. har tjekket slanger for revner. der er blevet renset igennem med bell add produkter uden noget hjalp. Nu ved jeg simpelthen ikke hvilken tilgang jeg skal have til den mondeo jeg nu for at få løst problemet ???

måske i kan hjælpe ???

Jeg tænker kan en mondeo 2.0 tdci motor være så slidt efter 400.000 km. at det bare er derfor ?

Jeg har en OBD tester hvor jeg bruger forscan. det er de samme fejlkoder der kommer altid, men de giver jo entydigt svar på hvad problemet er. finders der en OBD tester der går mere i detaljer og som kan fortælle mig hvad problemet er ?

GODT NYTÅR :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 29. dec 2017 21:02 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 863
Geografisk sted: Esbjerg
Måske kontakte firmaet bag dette her: viewtopic.php?f=20&t=7228
Slidt ? Ja, måske. Hvordan bilen har opnået de 400000 km kan være problemet. Mange små ture er dårligt i en diesel.
Dårlig olie - langt imellem olieskift - der er mange muligheder

Mange mennersker er nedslidt når de er 50 - andre holder til de er 75 - se bare Truckeren :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 30. dec 2017 09:52 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. maj 2015 12:13
Indlæg: 397
Geografisk sted: Fyn
Nu ved jeg ikke om du fandt ud af hvad de andre fejlede og hvilke fejlkoder den smider efter dig. men vores gjorde noget lignende da den elektriske aktuator på turboen var defekt. den er heldigvis nem at skifte og i nogen tilfælde heller ikke svær at reppe.
men ved selvfølgelig ikke om din er den faceliftede model med den elektriske aktuator eller den første model med vakum aktuator?

_________________
Mondeo MK3 2.0 TDCi 130 SE
viewtopic.php?f=21&t=6006


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 30. dec 2017 11:37 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 20. jan 2014 09:57
Indlæg: 64
Geografisk sted: struer
Jeg køre mellem 40000-50000 km om året. Den har ikke fået mange korte ture. Jeg tjekker lige op på i forhold til aktuator. Nu er batteriet også dødt. Skete men jeg kørte. Ved ikke om det har noget med det andet og gøre...


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 30. dec 2017 12:25 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 20. jan 2014 09:57
Indlæg: 64
Geografisk sted: struer
Nu har jeg lige sat nyt batteri i og det er afladt efter 10 min kørsel ??? Hvad kan være problemet ???


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 30. dec 2017 14:40 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: fre 15. jul 2016 09:04
Indlæg: 279
Geografisk sted: Horsens
Hej!
Død generator eller forbindelse fra generator til batteri, eller stel...
mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 30. dec 2017 16:55 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 863
Geografisk sted: Esbjerg
Lyder sandsynligt :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team