Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 18. jan 2018 21:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Spark mekanikeren i en valgfri legemsdel få et få et seriøst svar ;)

Har på fornemmelsen, at mekanikeren ikke har en skid forstand på at lave din bil, og han bare føler sig frem .............................. på din regning. Sådan er det sket for andre bilister

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Var en smut forbi ham i dag. Bilen holdt som ventet samme sted som den gik ud (9 dage siden) Jeg spurgte ind til planen ?
Han havde forsøgt at "smøre den af" på firmaet der sælger dieselrens, da han ifølge ham selv harvde fulgt anvisningen på dåsen.
Det lykkedes ikke og han lover nu for 3. gang at han nok skal kigge på den. !!!
Jeg har undersøgt min egen forsikring og mulighedder der og der er som ventet ikke noget at komme efter. Til gengæld oplyste de mig om at Mekaniker er omfattet af en forsikring til den slags fejl. Jeg foreslog ham at vi kunne bruge hans forsikring og at vi evt. kunne tale om at dele en etv. selvrisiko ? Han mener dog at han på ingen måde har gjort noget forkert, og at han vil pille toppen af, for at se hvad der er sket ? Som han siger; Måske er det blokken der er revnet eller at bilen har hevet olie ind, og dermed er det bilen den er gal med !!
FAKTA; Jeg er temmelig træt af det hele lige nu. Hvis bare jeg vidste hvad der skulle til og hvad det evt. ville koste - ja så ville jeg sku finde et andet sted og gøre det færdigt. Jeg har puttet SÅ mange penge i den bil nu, at det ville være omsonst at opgive nu :-)

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: 6300 Gråsten
Kør den til en Ford mekanikker...

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: 9400 Nørresundby
Nu har jeg fulgt lidt med, men dog ikke nærlæst hele tråden, men ring da til FDM og hør om de vil hjælpe, hvis du ikke allerede er medlem, om så hvis du melder dig ind om de vil hjælpe, de har jurister der plejer at spise mekanikker til frokost, der ikke lige makker ret.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
Hvis den er gået i fulde omdrejninger uden at han har jokket på speederen, er det nok fordi den har hevet olie ind og er gået i selvsving. Så er den drejet for hurtigt til at fjedrene kan nå at hive ventilerne tilbage i topstykket og der er nok røget en håndfuld eller mere. - det sker hvis man hælder for meget olie på den. Han tjekkede vel oliestanden på motoren inden han begyndte at hælde en masse derned, ikke?
Jeg ville nok kigge mig om efter en ny motor hvis jeg var dig. Evt i sverige - bildelsbasen.se der koster de ikke ret meget..

Sølv Medlem
Sølv Medlem

tak for alle svarene. Jeg har ikke været på et stykke tid, da jeg venter på svar fra mekaniker. Jeg har ringet til ham et par gange i løbet af de sidste to uger. Når jeg beder om en status, lyder han vildt stresset og snerrer i samtalen. Endte dog op med begge gange, at udbryde; Jeg skal nok kigge på den nu, selvom toppen skal af og det vil tage tid !! Jeg valgte så her til formiddag at foreligge ham et besøg, for at finde ud af at bilen stadig holder hvor den døde :-( Værkstedet var lukket i dag, og naboen kunne fortælle at han forleden havde siddet og grædt, da han var presset.
I morgen tager jeg kontakt til FDM og søger hjælp fra dem.
Han har ikke tjekket olie, før han hældte på, og jeg har nu fået fremskaffet brugsanvisningen på"Motorrensen" han hældte på. Den fortæller at man skal sprøjte væsken ind af ca 1-2 sekunders varighed indtil dåsen er tom. Når dåsen er tom skal bilen stå i tomgang i 10 minutter, hvorefter den skal slukkes. Herefter sættes slangen på plads og bilen kan startes før man kører 5-10 km.
Da mkaniker havde tømt dåsen, satte han sig ind i bilen og trykkede på sømmet så bilen kom i høje omdrejninger. Herefter steg han ud igen og SÅ tog den fat og gik i høje omdrejninger selv, hvorefter den døde. Jeg tænker på om det ikke er DER det er gået galt, når nu han bare sætter sig ind og trykker på sømmet ?
Ny motor "Orker" jeg næsten ikke. Jeg har allerede brugt enorme mængder penge på den ? Som jeg har set et andet sted her på FM.DK så har jeg næsten skiftet alt imellem de to nummerplader bortset fra Motoren :-)

Og ja ! Jeg har vildt lyst til at fragte den til FORD men hvem skal så betale den sikkert meget dyre regning :-)

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Tak for tilbagemeldingen

Trist når mekanikeren er så presset .... der er nok flere ting, som er årsag til det.
Hvis han drejer nøglen rundt og lukker biksen, skal du nok ikke satse på økonomisk hjælp derfra.
En populær løsning i erhvervslivet når problemerne hober sig op, ikke mindst i byggebranchen :evil:

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Helt enig, det er trist. Jeg har kontaktet ham endnu engang her til morgen. Han fortæller at der står 4 andre biler foran min som skal laves. Forsøger at ligge den over på mig, ved at fortælle at jeg "bare lige" skulle have skiftet klodser og skiver, men at det så endte ud i dette ! Jeg måtte minde ham om at det er hans eget ansvar at fortælle om han har tid, og hvis ikke, tilbyde mig en anden dag (Motorrens).
Jeg fortlate ham også at min bil faktisk holdt forrest, men fordi han ikke har arbejdet videre med den, er der nu placeret 4 biler efter mig. Endnu engang blev han stresset og fortalte at han ikke kunne følge med, og at han faktisk har været syg længe, men at han lovede at lave den bil han er igang med færdig, for så at få en lånerbil hjem, jeg kan benytte. En løsning der i første omgang er bedre for mit vedkommende, men selve problemet med min "Deo" er stadig uklart !!

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
ah - jeg troede det var rens til olien det drejede sig om.. det der indsugningsrens har ikke samme effekt.
Jeg vil tro at det er drivmidlet i dåsen der har lavet noget og den så af en eller anden grund er kommet til at suge olie.
hvis jeg var dig, ville jeg satse på en ny (brugt)motor i stedet for at få den gamle fixet..

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tak for svaret :-)
Hmm hvad betyder det når du skriver at det måske kan være drivmidlet i dåsen der har lavet noget bøvl ? Vil det sige at den dåse han har brugt ikke passer til bilens motor, eller er det bare tilfældigt at bilen har suget olie, hvilket den kunne have gjort uanset mærke på dåse ?
Han forsøger nemlig at tørre den af på dåsens producent, hvilket ikke lader til at virke særlig godt.
Jeg har langt om længe fået hans egen bil som lånerbil. Desværre er han stadig ikke gået i gang med min ?
Jeg ved sku ikke rigtig om jeg magter at få skiftet motor. Syntes efterhånden jeg har brugt rigtig rigtig mange kugler på den.
ca 30.000 på det sidste år. Har hele tiden troet på at NU må den snart kunne køre uden alt for maget ballade, men det er som om det fortsætter :-( Hvad ville det koste at skifte motoren ud tror du ? Inkl. timer til en anden mekaniker :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time