Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 18. jan 2018 20:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs 14. nov 2017 19:23 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 9. sep 2017 07:58
Indlæg: 11
Vi købte brugt Mk4 2.0TDCI 140HK 2009 i september. 181.000 KM
Umiddelbart efter købet begyndte Service Oil efter lidt til Engine Malfunction at lyse.
Der blev blandt diesel i olien og forhandlere skiftede partikelfilter og olie.

Har kørt snart 4.000 km nu og nu kommer der Service Oil frem... hvordan kan det lige være?
Burde jo først komme omkring 200.000km?

_________________
Ford Mondeo 2.0 TDCI 140HK St. car. Titanium reg 12/2009
Intet ekstra udstyr udover Titianium og træk (1800kg)


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 14. nov 2017 20:30 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 158
Lyder som om at det samme er sket igen. Kunne F.eks være en defekt dyse der er skyld i det.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 14. nov 2017 20:54 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 9. sep 2017 07:58
Indlæg: 11
Bilen fik skiftet dysser hos Bosh Car Service i Holstebro ved 178.000 (lige inden vi købte bilen - har kvittering på det)
Fik monteret forkert type partikelfilter, kørte ca. 1000 km fik ovenstående fejl. - retur til forhandler som sendte bilen på Ford som fandt fejlen mht partikelfilter.
Skiftet partikelfilter og kørt som sagt ca. 4000 og her til aften kom service oil, tjekket olie og der ser ikke ud til at være for meget på (diesel i motorolie)

Service oil er det pr. km i Ford eller en sensor?


- Opdatering 15/11-17
Ringede til forhandlere fra morgenen af, han kontaktede Ford som mente det kunne være en dysse der driller. (Som #2 skriver)
Bilen afleveret hos forhandler.

Opdaterer når/hvis fejlen bliver fundet.

_________________
Ford Mondeo 2.0 TDCI 140HK St. car. Titanium reg 12/2009
Intet ekstra udstyr udover Titianium og træk (1800kg)


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 16. nov 2017 09:34 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2329
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
det er nok en utæt flammeskive eller utæt dyse..

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 22. nov 2017 09:27 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 9. sep 2017 07:58
Indlæg: 11
noisy_cricket skrev:
det er nok en utæt flammeskive eller utæt dyse..



Forhandleren her lige ringet.
HV elektro har haft dysserne af. De tester ok.

HV har fundet et knækket kabel til noget køle halløjsa.
Fixer det, skifter olie og filter.
Vi ska køre i bilen ca- 500 km og komme til test igen.

--
Forste gang bilen brokkede sig var disse fejl på tester
P0691 - Kølerventilatoraktivering
P253F - Oliekvalitets føler

_________________
Ford Mondeo 2.0 TDCI 140HK St. car. Titanium reg 12/2009
Intet ekstra udstyr udover Titianium og træk (1800kg)


Sidst rettet af rys søn 3. dec 2017 08:54, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 28. nov 2017 14:38 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 9. sep 2017 07:58
Indlæg: 11
Bilen er retur. Dysser testet hos BOSH (som skiftede dysserne) og Kettner i Holstebo, begge steder melder de OK. - Forhandleren ville være sikker på at dysserne er ok -

BOSH fandt et defekt kabel til noget køling. Skiftede kablet. Vi skal køre en 500-1000km og komme retur så de kan få bilen på testeren igen.

_________________
Ford Mondeo 2.0 TDCI 140HK St. car. Titanium reg 12/2009
Intet ekstra udstyr udover Titianium og træk (1800kg)


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 30. nov 2017 21:47 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 760
Geografisk sted: Esbjerg
rys skrev:
Vi købte brugt Mk4 2.0TDCI 140HK 2009 i september. 181.000 KM
Umiddelbart efter købet begyndte Service Oil efter lidt til Engine Malfunction at lyse.
Der blev blandt diesel i olien og forhandlere skiftede partikelfilter og olie.

Har kørt snart 4.000 km nu og nu kommer der Service Oil frem... hvordan kan det lige være?
Burde jo først komme omkring 200.000km?

Undskyld mig - du køber en bil i 2009, som kommer frem i 2007, som har kørt 181.000 da du køber den ? :o :o

Eller er det først nu, bilen har rundet 181.000 km ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 1. dec 2017 08:54 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: fre 15. jul 2016 09:04
Indlæg: 200
Geografisk sted: Horsens
Hmm. jeg læser det som :
Bilen er årgang 2009 og har kørt 181.000.
Bilen er købt i september (2017)

;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 3. dec 2017 09:05 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 9. sep 2017 07:58
Indlæg: 11
Bilen er 1. reg 2009.
Vi købte bilen brugt sept. 2017. med ca.181.000 km på klokken.

--
I torsdags kom først advarslen "Oiel Service" aftalte at køre ned til BOSH i Holstebro med den. Pej vej fra Spøttrup til Holstebo kommer "Engine Malfunction"
Kørt i alt 573 km siden sidste besøg hos BOSH.

For os lyder det til at blæseren kører voldsomt i køleren (3-5 grader udenfor) temp måler i bilen viser helt normal arbejdstempratur.
Vi har ikke bemærket blæseren før de skiftede kablet stikket i tirsdags.
-
Fredag får vi at vide at de mener det er motorstyringen der er defekt, den melder om -41 grader. - De vil skaffe en anden.
Da køleren åbenbart har noget med regeneration af filteret at gører og derfor forurener den olien hvis motorstyringen tror det er -41 grader koldt.

_________________
Ford Mondeo 2.0 TDCI 140HK St. car. Titanium reg 12/2009
Intet ekstra udstyr udover Titianium og træk (1800kg)


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 6. dec 2017 17:12 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 21. jan 2013 19:39
Indlæg: 118
Hej rys.
For mig lyder det som om at det værksted du har haft den ved ikkke aner en kæft om hvad de har med at gøre..
Fejlen ligger i at dit partikelfilter regenererer for tit pga. bilen ser en parameter som er forkert.

Fejlen kan rettes ved at montere nyt partikel filter samt ALLE følere og fordamper i udstødning.

fejlen ligger IKKE i motorstyringen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team