Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 16:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Endnu engang tusind tak for svarene !
01. i forbindelse med de nye dysser fik den; højtrykspumpe, renset brændstofsystem, renset brændstoftank, skiftet brændstoffilter, ny Railfordeler, ny olie, oliefilter og luftfilter. Nulstillet computer med ny data indkodet
02. Det kunne være fedt at tjekke turbo først, men hvordan gør man det ? Kan div slanger til turbo evt være utætte ?
03. Jeg vil bede mekaniker om at lave en "Live" udlæsning imens bilen kører !!
04. Jeg har ikke tjekket luftfilter siden Januar 2017, og udstødning, hvilket jeg også vil bede mekaniker om.
Jeg har læst herinde at man kan tjekke dysserne med multimeter (Modstand på 0,2 ohm) hvilket jeg også vil give et skud !
Endelig er der også et forslag på Nye gløderør, og kompressionstest af Motor ?

Puha i hvilken rækkefølge mon ?

Tusind tak for hjælpen, håber det hele lykkes uden alt for store omkostninger :-)
Jeg vender naturligvis tilbage når der er sket yderlige.....

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Hvor fik du det arbejde udført henne ?
Er prisen hemmelig ?

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Jeg fik udført arbejdet hos Henrik i Bramming. (Marts sidste år pris 18.000). Tror nu nok han har gjort hvad han kunne, når man tænker på hvor meget opgaven drillede ham ? :? Jeg er i tvivl om den software Henrik lagde ind, passer til dysserne og gearsystem ? Han skiftede software en del gange da softwaren i første omgang ikke passede til nye eurodysser, senere gearkasse, og til slut kunne bilen ikke klare røgtest ?
I dag har jeg fået skiftet olien på gearkassen. Pris 2.200 inkl. moms. Havde håbet på at dette kunne give en forskel på gearskiftet imellem 3 og 4 gear. Samtidig fandt mekanikeren en utæthed på slangen ved indgangen til turboen. Den blev fikset, men ingen af delene hjalp ?
Bilen mangler stadig trækkræft og motoren går stadig ujævnt. På vej hjem efter olieskift gik bilen endnu engang i nødprogram hvorefter jeg måtte ind til siden og bla bla bla - har vist skrevet dette før.
Næste træk må vel blive at få udlæst hos FORD ?? Med mindre der er en der har et bedre forslag ?

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Har nu bestil tid på FORD mandag. Så må vi se hvad de siger?
FORD mener ikke at der findes andre end dem, der er i stand til at sørge for den helt rigtige software til bilen, og hvis den software der ligger i nu fra Henrik ikke er den rigtige, KAN det være problemet. I givet fald snakker computer og andre dele ikke rigtigt sammen.

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Så har "Deoén" fået skiftet olie på gearkassen hvilket ikke gav bedre effekt, men så er det da gjort !! Kostede 2.000 hos Brøndby Ombytterservice. Super behandling.
I dag har den så være forbi FORD i Køge, hvor en tester kunne fortælle at vakuum slangen var utæt. Den blev så skiftet til en pris af 2.000 endnu engang. Bilen har nu fået rigtig god trækkraft, men når jeg accelererer går den stadig i Nødprogram og lyser i gløderørslampen ?
I morgen er det tid til at få skiftet skiver og klodser,samt vinterdæk. Her vil jeg få mekaniker til at måle gløderør ?
ER DER NOGEN DER HAR GODE FORSLAG ELLERS ?

VIP Medlem
VIP Medlem

Hvad med dit brændstof system ?
Skidt i det ?

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Fik skiftet skiver, klodser og et "Kødben" der var gået i højre side, samt vinterdæk. Til det med nødprogrammet, mente mekaniker at vi skulle prøve med en motorrens. Der blev indkøbt noget sovs til at spray ind i indsugningen, samt en flaske sovs, som han hældte i brændstoftanken. Så snart han begyndte at spraye ind i indsugningen kunne jeg høre motoren begynde at arbejde og lyde bedre. Da han havde tømt flasken, steg han ind i bilen og joggede sømmet i bund et par gange.Der kom en kraftig sort røgsky ud af udstødningen. Herefter joggede han lige en enkelt gang mere på sømmet, og denne gang var det som om den satte sig fast. Bilen røg i max omdrejninger og inden han fik stoppet den, gik den selv ud. Herefter kunne han ikke få liv i den igen, og endnu engang står den nu på værkstedet uden at kunne køre. Han talte om at den muligvis "Svømmede", eller at ventilerne kunne være bukkede? og noget med topstykket ? Det lyder som en temmelig dyr brøler, og jeg er ærligtalt i tvivl om jeg hænger på den, eller om det er mekaniker (Forsikring) ? øv øv øv

VIP Medlem
VIP Medlem

DRas skrev:
Fik skiftet skiver, klodser og et "Kødben" der var gået i højre side, samt vinterdæk. Til det med nødprogrammet, mente mekaniker at vi skulle prøve med en motorrens. Der blev indkøbt noget sovs til at spray ind i indsugningen, samt en flaske sovs, som han hældte i brændstoftanken. Så snart han begyndte at spraye ind i indsugningen kunne jeg høre motoren begynde at arbejde og lyde bedre. Da han havde tømt flasken, steg han ind i bilen og joggede sømmet i bund et par gange.Der kom en kraftig sort røgsky ud af udstødningen. Herefter joggede han lige en enkelt gang mere på sømmet, og denne gang var det som om den satte sig fast. Bilen røg i max omdrejninger og inden han fik stoppet den, gik den selv ud. Herefter kunne han ikke få liv i den igen, og endnu engang står den nu på værkstedet uden at kunne køre. Han talte om at den muligvis "Svømmede", eller at ventilerne kunne være bukkede? og noget med topstykket ? Det lyder som en temmelig dyr brøler, og jeg er ærligtalt i tvivl om jeg hænger på den, eller om det er mekaniker (Forsikring) ? øv øv øv

Mekanikeren kan vel ikke være uden skyld i hvad der skete. Han havde vel en ide med sin handling .........godt nok og plejer holder ikke vedr. hans indsats.
Hold Os orienteret om hvad mekanikeren finder ud af ........ hans samvittighed trænger til noget spray og lidt sovs :lol:

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Den der ville jeg sq ikke betale selv, i må da kunne slå halv skade.

Ellers kan du købe min :)

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Hvad betyder det egentligt når han mener at den "svømmer" ? Eller at ventilerne muligvis er bukkede og at det vil tage ca 10 timer at finde ud af ? Foreløbigt har den stået hvor den døde i mandags :-(

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time