Kølervæske temperatur / termostat

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 2001 - 2007 (også kaldet MK3)
hej-hej
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2005
Model?: MK3 TDCi 130 SE

Re: Kølervæske temperatur / termostat

Post by hej-hej » Thu 9. Nov 2017 18:32

Mht “sådan er det bare” så mener jeg uden brug af tilskudsfyr, vores havde godt nok et, men det har aldrig virket i vores tid med bilen. Mener at ha læst et sted at alle nordisk solgte deoer har sådan et fyr, dvs ikke dem fra tyskland, desuden er der tit bøvl med dem fordi de ikke bliver holdt ved lige, så de enten lukker ned eller man tager sikringen til dem.
-og uden fyr er den altså ikke nem at holde varm om vinteren
Mondeo MK3 2.0 TDCi 130 SE
viewtopic.php?f=21&t=6006
nca
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2005
Model?: Mk3

Post by nca » Thu 9. Nov 2017 22:20

hej-hej wrote:Mht “sådan er det bare” så mener jeg uden brug af tilskudsfyr, vores havde godt nok et, men det har aldrig virket i vores tid med bilen. Mener at ha læst et sted at alle nordisk solgte deoer har sådan et fyr, dvs ikke dem fra tyskland, desuden er der tit bøvl med dem fordi de ikke bliver holdt ved lige, så de enten lukker ned eller man tager sikringen til dem.
Min er en tysker og den har tilskudsfyr.
Mondeo MK3 '05 2.0 TDCI Stc Ghia Aut. Panther Black
OBD tuning 160 HK
karsten.jorgensen
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 1992
Model?: -

Post by karsten.jorgensen » Fri 10. Nov 2017 08:34

hej-hej wrote:Mht “sådan er det bare” så mener jeg uden brug af tilskudsfyr, vores havde godt nok et, men det har aldrig virket i vores tid med bilen. Mener at ha læst et sted at alle nordisk solgte deoer har sådan et fyr, dvs ikke dem fra tyskland, desuden er der tit bøvl med dem fordi de ikke bliver holdt ved lige, så de enten lukker ned eller man tager sikringen til dem.
Bilen er med tilskudsfyr, og det virker som det skal :)
Denne termostat i det første link er ikke den korrekte, det er til en benzin motor. Jeg var forbi Ford i går, se følgende billede for den korrekte termostat og termostathus. Prisen er lige knap 1000 kr. ink. moms.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply