Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 14:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons 27. sep 2017 16:56 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: tirs 29. nov 2016 12:21
Indlæg: 30
Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en Mondeo 2.2tdci fra 06. nu hvor vinteren nærmer sig og jeg er ved at tænke på at lave min tilskudsvarmer om til et rigtigt oliefyr/parkeringsvarmer er jeg kommet lidt i tvil om hvordan præcist varmeren virker.
Jeg ved godt at ude temp skal være under 5 grader samt at motoren skal være kørende for at fyret starter.
Men hvad slukker fyret igen når bilen har opnået drifttemperstur. Sidder der en temp føler i fyret eller kører den bare på livet løs indtil det bliver sommer :)
vh

Troels


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 28. sep 2017 08:10 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 11. aug 2016 18:33
Indlæg: 175
Geografisk sted: Ishøj
Et rigtigt godt spørgsmål - synes jeg. :D :lol:

Sommeren er jo på vej - igen om snart sååå... :?: :?: :?:

_________________
Mvh.

Truckeren "Spooky.M@".
Ford Mondeo 2,0 16V 145 Trend Stc. 04.2003 (State Blue Metalik)
m/ både JydeKrog, Angel Eyes & Hvide "Brian" Terninger


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 28. sep 2017 11:59 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 20. maj 2012 09:00
Indlæg: 320
Geografisk sted: Roskilde
Trols skrev:
Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en Mondeo 2.2tdci fra 06. nu hvor vinteren nærmer sig og jeg er ved at tænke på at lave min tilskudsvarmer om til et rigtigt oliefyr/parkeringsvarmer er jeg kommet lidt i tvil om hvordan præcist varmeren virker.
Jeg ved godt at ude temp skal være under 5 grader samt at motoren skal være kørende for at fyret starter.
Men hvad slukker fyret igen når bilen har opnået drifttemperstur. Sidder der en temp føler i fyret eller kører den bare på livet løs indtil det bliver sommer :)
vh

Troels


Tilskudsvarmeren starter automatisk op, når ude temp er under 5 grader og kølevand er under 70 grader.
Den slukker selv igen når det er nødvendigt.
Hvis du vil se hvilket arbejde der er, med at ombygge til oliefyr/komfortvarmer, så se evt her:
viewtopic.php?f=6&t=4626
jeg ombyggede min for knap 4 år siden.

_________________
Tidligere:
2004 - 2,0 Trend TDCI (130HK) 5 dørs
http://www.perbeer.dk/mondeo.jpg
Totalskadet i Italien 2012 :-(

Nuværende:
2006 2,0 Titanium TDCI (130HK) St.Car - Nu med DPF
http://www.perbeer.dk/titanium_01.jpg http://www.perbeer.dk/titanium_02.jpg


Sidst rettet af perbeer fre 29. sep 2017 11:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 28. sep 2017 16:04 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: tirs 29. nov 2016 12:21
Indlæg: 30
Hej
mange tak for svar. Det er fordi jeg ikke vil købe monterings sættet grundet jeg er nærig :) jeg har fundet en cirkulationspumpe og så vil jeg købe et sms modul på eBay. dem kan man få til små 300kr. men så burde det ikke være nødvendigt at sætte en termostat i mellem sms modul og fyr.
vh
troels


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 28. sep 2017 20:02 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 20. maj 2012 09:00
Indlæg: 320
Geografisk sted: Roskilde
Trols skrev:
Hej
mange tak for svar. Det er fordi jeg ikke vil købe monterings sættet grundet jeg er nærig :) jeg har fundet en cirkulationspumpe og så vil jeg købe et sms modul på eBay. dem kan man få til små 300kr. men så burde det ikke være nødvendigt at sætte en termostat i mellem sms modul og fyr.
vh
troels


Jeg ved ikke med det sms modul du kan købe, om det er nok. Du skal jo have det hele til at spille sammen, så når fyret starter, så tændes der også for blæseren i kabinen.
Du skal jo også have brændstof frem til fyret, så du er nødt til at sætte et sugerør i tanken og sørge for el-styring til pumpen.
Der hvor tilskudsvarmeren får sit brændstof fra nu, det er fra returløbet fra motoren og der er jo kun brændstof når motoren er startet.

_________________
Tidligere:
2004 - 2,0 Trend TDCI (130HK) 5 dørs
http://www.perbeer.dk/mondeo.jpg
Totalskadet i Italien 2012 :-(

Nuværende:
2006 2,0 Titanium TDCI (130HK) St.Car - Nu med DPF
http://www.perbeer.dk/titanium_01.jpg http://www.perbeer.dk/titanium_02.jpg


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 28. sep 2017 20:31 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: tirs 29. nov 2016 12:21
Indlæg: 30
Jeg rodede lidt med det i går. når bilen er slukket og uden tænding så kan jeg starte fyret ved at sætte 12v på sikring 82 samt 12v på Termo kontakten ude i kølergitteret.
når der sættes strøm på sikring 82 vågner klimastyringen og 12v ved Termo kontakten får fyret til at tro motoren kører. Jeg kan hører doserings pumpen også kører der. så håber jeg bare kan nøjes med en cirkulation pumpe meb det må komme an på en prøve :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 28. sep 2017 20:41 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 20. maj 2012 09:00
Indlæg: 320
Geografisk sted: Roskilde
Trols skrev:
Jeg kan hører doserings pumpen også kører der. så håber jeg bare kan nøjes med en cirkulation pumpe meb det må komme an på en prøve :D



Hvis den kan suge brændstof den vej, så fyret kan køre, så kører fyret jo kun så længe der er diesel i brændstoffilteret, så skal du lufte bilen ud hver gang du har brugt fyret :(

_________________
Tidligere:
2004 - 2,0 Trend TDCI (130HK) 5 dørs
http://www.perbeer.dk/mondeo.jpg
Totalskadet i Italien 2012 :-(

Nuværende:
2006 2,0 Titanium TDCI (130HK) St.Car - Nu med DPF
http://www.perbeer.dk/titanium_01.jpg http://www.perbeer.dk/titanium_02.jpg


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 28. sep 2017 21:33 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: tirs 29. nov 2016 12:21
Indlæg: 30
ha ha kan godt være det bliver lidt træls i længden :D kan være jeg kan flytte pumpen over på sugesiden hvis den kan suge nok. troede bare det sugerør der skulle være med i sættet var for at den ikke kunne tømme tanken helt men så jeg os blevet lidt klogere i dag :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 29. sep 2017 11:42 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 20. maj 2012 09:00
Indlæg: 320
Geografisk sted: Roskilde
Trols skrev:
ha ha kan godt være det bliver lidt træls i længden :D kan være jeg kan flytte pumpen over på sugesiden hvis den kan suge nok. troede bare det sugerør der skulle være med i sættet var for at den ikke kunne tømme tanken helt men så jeg os blevet lidt klogere i dag :)


Jeg tror ikke umiddelbart, at du kan rykke den over på "sugesiden", da der ikke er nogen sugeside. Brændstoffet til filteret/motoren, bliver leveret af en lavtrykspumpe, som sidder sammenbygget med tankmåleren, nede i tanken. Der tror jeg ikke du kan få doseringspumpen til at suge igennem. Det er derfor der skal sættes et nyt sugerør i (sættes i selve tankmåleren).

_________________
Tidligere:
2004 - 2,0 Trend TDCI (130HK) 5 dørs
http://www.perbeer.dk/mondeo.jpg
Totalskadet i Italien 2012 :-(

Nuværende:
2006 2,0 Titanium TDCI (130HK) St.Car - Nu med DPF
http://www.perbeer.dk/titanium_01.jpg http://www.perbeer.dk/titanium_02.jpg


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 7. okt 2017 11:56 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Trols skrev:
ha ha kan godt være det bliver lidt træls i længden :D kan være jeg kan flytte pumpen over på sugesiden hvis den kan suge nok. troede bare det sugerør der skulle være med i sættet var for at den ikke kunne tømme tanken helt men så jeg os blevet lidt klogere i dag :)

Du er nød til at suge fra tanken. Den skal have sit eget sugerør i tanken, og husk for GUDS skyld at lave det 2-3cm kortere end motorens sugerør. Det ville være så trist at fyret suger tanken tom.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot], cfonsskov, Google [Bot] og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team