Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 25. nov 2017 01:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør 23. sep 2017 18:29 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: søn 29. jan 2017 15:33
Indlæg: 29
Jeg har en Mondeo StationCar TDCi Diesel 2005 (automatgear) importeret fra tyskland.
Når jeg tænder for klimaanlæg, begynder den at hakke lidt i kørselen. Når jeg slukker holder det op igen.
Samtidig er den begyndt at bruge enormt mange kræfter på at skifte fra 3. til 4. gear - Så meget at det til tider er nødvendigt at smide gearstangen over i manuel og hjælpe den med skiftet !! Som om den ikke kan få luft...
Hvis jeg for eksempel skal foretage en overhaling på motorvejen, skifter den ned fra 5. til 4. gear og bliver der længe, uden egentligt at accelerere ?
For et par uger siden gik den i nødprogram og lyste fejl i gløderør.
Kan nogen her fortælle mig hvad det kan skyldes ? :roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 23. sep 2017 18:58 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 728
Geografisk sted: Esbjerg
Hvor lang tid var bilen i nødprogram ?
Holdt det op, da du standsede bilen ?

Der kan være en del forskellige problemer - jeg bøvlede selv for 3 år siden med en dårlig turbo :( . Periodevis gik bilen også i nødprogram


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 24. sep 2017 09:40 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: søn 29. jan 2017 15:33
Indlæg: 29
Den har gjort det et par gange på motorvejen. Hvis jeg kører ca 120-130 i timen og skal op ad en stigning eller blot lave en overhaling, så lyser glødelampen og nødprogrammet træder til.
01. Ind til siden
02. Slukke bilen
03. Vente 1 minuts tid
04. Starte igen og glødelampen er gået ud og alt normalt.

Men det undrer mig også hvorfor den har så svært ved at skifte gear imellem 3. og 4. gear (Som om den hiver efter luft??).

Måske en gang"Bell Add" vil gøre godt ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 24. sep 2017 12:12 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 728
Geografisk sted: Esbjerg
Hakkeri kan også komme af snavs i brændstof systemet, hul i en slange. EGR har også drillet en del personer på forummet


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 24. sep 2017 17:41 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: man 21. sep 2015 22:27
Indlæg: 205
Geografisk sted: 9400 Nørresundby
Uden og være 100 meter mester, men jeg har også en automatgear mondeo, og omdrejninger og hastighed bestemmer jo hvornår den skifter, jeg ved jo ikke om din ikke vil trække grundet motoren eller grundét gearkassen, men som LMF skriver kan der være mange ting der skyldes nødprogram, ofte hvis den går i nødprogram over 3000 omdrejninger kan det nemt være noget med brændstof, filter, dyser, pumpe eller alt muligt andet, men på med en tester og få udlæst fejl, jeg ved min også kan læse gearkasse fejl, det kunne jo være det kunne give et prej om hvor der skal ledes efter fejl.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 25. sep 2017 15:15 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: søn 29. jan 2017 15:33
Indlæg: 29
Tak jeg må ned tl mekaniker Jørgen og få en sladderhank på !
Vender tilbage når jeg ved mere.....


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 25. sep 2017 18:16 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 728
Geografisk sted: Esbjerg
DRas skrev:
Måske en gang"Bell Add" vil gøre godt ?


Vent med det - alt for mange har brugt mindre formuer på trylledrik, som lige præcis ikke virkede i deres tilfælde
Trylledrik kan være dyre

Vi afventer, hvad sladrehanken røber :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 9. okt 2017 10:45 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: søn 29. jan 2017 15:33
Indlæg: 29
Sladrehanken røbede "desværre" ingenting. Mekanikeren mener derfor den først skal have et forsøg med Motorrens ? Det får den så på torsdag. Pris ca 1000 kr plus mormor.
Han snakker også om at det kan være deffekt turbo ? Eller måske igen dysserne ?

Jeg har stadig ingen forslag til hvad det kan være. Den mangler stadig trækkræft og har svært ved at skifte gear imellem 3-4 gear. Den skal helt op på næsten 3.000 omdr. før den selv vil skifte. Samtidig hugger bilen / Ujævn motorgang når jeg benytter aircondition. Dette forsvinder når jeg igen slukker for Aircon.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 9. okt 2017 12:00 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 728
Geografisk sted: Esbjerg
Tror af erfaring, at det er skidt i brændstofsystemet, som er årsagen til dårlig motorkræft.
Du kan hurtigt bruge mange penge på diverse undersøgelser.

Og hvorfor ikke tjekke turboen før der bruges 1000 kr + først på motorrens ?

Og hvem kan afvise, at nogle værksteder ikke hurtigt kan finde fejlen, men vil lige suge lommerne tomme på ejeren med andre forslag før den egentlige årsag kommer frem ??? :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 9. okt 2017 15:10 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2316
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
du bliver nødt til at få lavet en "live" udlæsning af data, mens bilen kører.. Så længe der ikke lagres fejl, kan du udlæse indtil dommedag, men fejl lagres kun hvis motorstyringen tror der ER en. Hvis en føler viser forkert, men stadig inden for tolerancerne, vil fejl ikke lagres. derfor skal du udlæse data MENS bilen kører og se hvad følerne siger.
har du tjekket at luftfilter ikke er stoppet til og udstødningen er ok? kan du presse den til 6000RPM i frigear?

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team