Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 20. nov 2017 01:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør 12. aug 2017 08:32 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: lør 12. aug 2017 08:07
Indlæg: 2
Hej

Min mk4 2.0 TDCi fra 2010 dumpede i syn på forurening i udstødning. Bilen har kørt 130.000

Har været forbi Ford der har skiftet:
Egr ventil
Partikelfilter
Desuden har de forsøgt med noget rens igennem dieseltanken.

Den forurener dog stadig.

Nu snakker de om at skifte alle dyser.

Nogen der har andre forslag?

Er blevet anbefalet at få lavet en professionel indvendig motor rens. Kunne det være en mulighed?


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 12. aug 2017 12:38 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. maj 2015 12:13
Indlæg: 370
Geografisk sted: Fyn
Hvor meget for meget sviner den? og ryger den sort når du giver den gas?
hvornår er der sidst skiftet olie+filter og luftfilter, er den kørt ordentlig varm inden synet?

_________________
Mondeo MK3 2.0 TDCi 130 SE
viewtopic.php?f=21&t=6006


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 12. aug 2017 14:01 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: lør 12. aug 2017 08:07
Indlæg: 2
Bilen har altid været serviceret ved Ford og havde faktisk lige været til service da jeg kørte til syn.

Motoren var varm og var blevet kørt godt igennem inden synshallen.

Bilen ryger ikke rigtigt.

Den blev målt med en værdi på 1 der max må være 0,5 i udstødningen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 12. aug 2017 20:13 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
3 gear på motorvejen med minimum 4000 omd i 30 min.
Hva skulle det hjælpe med en indvendig motorrens. Det er din kat og partikelfilter der ikke fungerer optimalt.
Så ud og brænd bilen godt og grundigt af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 15. aug 2017 12:40 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 15:12
Indlæg: 162
Min gamle Mondeo med 400.000 km på bagen bestod men min Focus C-Max (Konebil) dumpede. Jeg kørte motorvejskørsel i 3-4 gear så omdrejningtælleren kom helt op til det røde i flere minutter og fik den blæst ud. Sammen med Bell-add i brændstoffet var det nok til at den bestod


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team