Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er fre 17. nov 2017 18:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej.
Som overskriften afslører, har jeg en mondeo mrk. 3 2.0 145 hk stc. fra 06 med 210.xxx km. på klokken.
Har haft bilen i et par måneder og har fra starten været skuffet over accelerationen den kan præstere.
Jeg forsøgte idag at køre den ud i gearende og fra 2 og mere markant i 3/4 gear, kan der mærkes en markant forskel når den når over ca. 4500 rpm. Klart nok så trækker den bedst deromkring, men det opleves præcist som en turbo der slår til, altså ikke et flydende optræk men en pludseligt ændring i optrækket.

Nogle bud på hvad det kan skyldes? bilen har fået service for nyligt samt tændrør, tændkabler og tændspole.
Ved at der er noget snak om elektrodeafstanden på tændrør, kan det have en indflydelse?

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Ja, det kan godt have indflydelse da tændrørene i så fald vil "fejl-tænde" - miste gnisten, så at sige. Jeg har selv efterjusteret mine rør fra 1,3 mm til den korrekte afstand på 1,0 mm, og det hjalp en hel del. Men igen, det kan jo osse være en føler/sensor som er i udu.

Truckeren "Spooky.M@".
Ford Mondeo 2,0 16V 145 Trend Stc. 04.2003 (State Blue Metalik)
m/ både JydeKrog, Angel Eyes & Hvide "Brian" Terninger

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Jeg har selv samme motor. Jeg er rigtig glad for den, men der ER ikke meget bundtræk ved de lave omdrejninger. Drejningsmomentet ligger, så vidt jeg husker, ved 4500 rpm. Så det er på motorvejen, man for alvor oplever dens evne til at accelerere - når den kommer op over 4000 rpm. Men et egentlig ryk synes jeg ikke, det giver. Det er svært at beskrive på skrift, men jeg synes, mine ekstra kræfter kommer meget flydende og naturligt fra motoren. I det hele taget synes jeg, motoren kører meget harmonisk - så hvis din ikke gør det, er der måske noget galt. Min har vel at mærke kørt næsten 400.000 km, og bortset fra lidt olieforbrug virker den ikke slidt.

Melder den ingen motorfejl?

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
spørgsmålet er om aktuatorarmen til flapperne i manifolden hænger lidt og den så ikke får nok luft.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Noisy-Cricket: JA - du siger noget dér. Jeg har selv udskiftet alle mine flapper med helt nye og har slet ikke de problemer mere. Endvidere har jeg renset EGR ventilen, udskiftet næsten alle følere og sensorer med helt nye. Min har et rigtigt godt bundtræk og reagerer lige med samme bare ved det mindste tryk på speederen - selv i 5. gear på en motorvej. Bundtrækket er simpelthen bare perfekt nu. Endvidere har jeg forleden dag fået udskiftet begge mine trækaksler med sprit nye aksler da den havde nogle rystelser i rattet, men det er helt væk nu. Nu er der intet rysteren i rattet mere overhovedet.

Truckeren "Spooky.M@".
Ford Mondeo 2,0 16V 145 Trend Stc. 04.2003 (State Blue Metalik)
m/ både JydeKrog, Angel Eyes & Hvide "Brian" Terninger

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time