Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 07:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: man 5. jun 2017 10:18 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 17. maj 2009 09:05
Indlæg: 51
Geografisk sted: 4573
Har stadig ikke fået has på problemet. Har udskiftet brændstofmagnetventilen, som dog synes at have hjulpet en smule på den lidt ujævne motor gang ved kørsel med lave omdrejninger (under 2000). Synes ikke at have hjulpet på start problematikken. Har efterfølgende justeret tændrør (Bosch 0 242 236 563) til 1.0 mm, og opdagede i den forbindelse at de var ganske let brune af ganske lidt olie på porcelænet. Kunne det ikke give noget overgang? Rør og kabler har kørt ca 6000km tændspole noget mindre.
Der var ikke noget olie at se omkring tændrør inden jeg skruede dem ud, men det var der første gang jeg skiftede tændrør. Kan man ødelægge en ny tændspole eller kablet, hvis der er overgang ved tændrøret?
Prøver at skifte den forreste lambdasonde og kølevæsketemp. sensoren. Så må vi se hvad der sker.
Kan benzintrykket nemt måles?


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 1. jul 2017 11:24 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 17. maj 2009 09:05
Indlæg: 51
Geografisk sted: 4573
Efter montering af ny lambdasonde før kat, er motoren begyndt at gå mere jævnt når man kører med lave omdrejninger. Så den del af problemet er løst. Start besværet er der dog stadig. Ved ikke om man lige skal give den lidt tid til at "lære" de nye input at kende?


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 12. jul 2017 21:09 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: man 3. nov 2014 21:48
Indlæg: 110
Geografisk sted: Hvidovre
jeg kan også erfarer at min 2,0 benzin fra 2005 engang imellem er lang tid om at starte. Men jeg har ladet mig fortælle at det er et kendt problem med mondeo, men jeg har ikke noget belæg for det.
det kunne være jeg skulle prøve at skifte lambdasonde før kat, for der har jeg samme problem :). Der er hele tiden et eller andet der driller på sådan en gammel bil -.-


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 13. jul 2017 08:20 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 17. maj 2009 09:05
Indlæg: 51
Geografisk sted: 4573
Joh det er jo ikke nogen ny bil, men dog nyere end den 2.0 st.car fra 2000, jeg havde før. Der var ikke de problemer med motoren på den, det var mere rusten der havde overtaget.
Tiden må vise om start problemet det fortsætter eller langsomt går i sig selv. Ved ikke hvad der snart kan betale sig at skifte på den, eller man bare skal køre med det som det er. Det er jo svært når den ikke viser nogen fejl.
Bilen kører som sådan også ganske fint og er meget behagelig at køre i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 15. jul 2017 10:21 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: fre 30. aug 2013 15:55
Indlæg: 117
Det kan være, jeg er helt galt på den, men havde problemer med start på min 2,0 diesel... et nyt batteri i god kvalitiet, og ny springer den igang...
Har du tjekket batteriet?


Sent from my iPad using Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 15. jul 2017 20:40 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 17. maj 2009 09:05
Indlæg: 51
Geografisk sted: 4573
Tror ikke det er batteriet. Den tørner i hvert fald fint motoren rundt. Har godt nok ikke målt på det, men det burde vel også mærkes hvis det var så dårligt? Synes også langsomt det bliver bedre og bedre, da der bliver længere og længere imellem de dårlige starter. Har ladet mig fortælle at det kan være ventil løfterne, der måske kan gøre det, hvis de tilfældigvis står uheldigt når man skal starte. Men jeg ved det ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 16. jul 2017 20:10 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 26. maj 2012 05:07
Indlæg: 422
Geografisk sted: 2630 Taastrup
Jeg kan ikke læse i tråden, at du har prøvet at "lufte" indsugningen ud, efter standsning af motor, det kan du evt. prøve
Sluk for motor, tag nøglen ud, og træd speederen i bund
Prøv så at se hvordan den starter efterfølgende

_________________
always look on the bright side of life


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 17. jul 2017 10:06 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 17. maj 2009 09:05
Indlæg: 51
Geografisk sted: 4573
Har godt hørt om denne metode med udluftning af indsugningen, og har afprøvet det et par gange, dog uden at bemærke nogen forskel. Tænker heller ikke det kan være helt som det skal være at skulle gøre sådan. Så må der da være et eller andet galt?
Nå men det sidste jeg har erfaret er at efter en god lang tur (200-300 km) med campingvogn på slæb, så har den efterfølgende kørt lidt over 14 km/l. Det har den aldrig kunnet før. Med vogn på slæb ca. 8 km/l.
Måske den har haft godt af at komme ud og arbejde? Godt nok brugte den en god halv liter motorolie på turen, men kørte ellers fint.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 9. aug 2017 08:56 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: ons 9. aug 2017 08:48
Indlæg: 3
Har samme problem med min mondeo mk3 2001 2.0 benz. Ghia.

Er også blevet informeret om metoden til at lukke frisk luft ind i indsugningen når motoren slukkes. Min "klapper" lidt fra indsugnings manifold, og har ladet mig fortælle at der sidder nogle plastik spjæld derinde, som godt kan gå til i længden. Min har kørt 352xxx km efterhånden så den har da lidt på bagen.

Mit tillægs spørgsmål er så: Er det klogt kun at skifte de dele i manifolden som er slidt, eller skifte hele manifolden ? OBS: Ny manifold skal jeg betale ca. 3400 for ved mekaniker plus montering og arbejdsløn, og har fundet en renoveret manifold til 1500 kr. ? for mig virker det hele jo som plastik ??


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 9. aug 2017 10:16 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2315
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
du kan nøjes med klapperne. det tager et par timer hvis du ik har prøvet før og kan gøres i indkørslen.

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team