Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 25. nov 2017 10:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: tors 9. mar 2017 19:25 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Partikel forureningen bliver ikke højere. Kun NOx, især i tomgang. Men hvor meget af tiden går ens bil i tomgang?


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 11. mar 2017 18:33 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Fer skrev:
Partikel forureningen bliver ikke højere. Kun NOx, især i tomgang. Men hvor meget af tiden går ens bil i tomgang?
og NOx er ikke partikel forurening, hvad er det så?



Sent from my iPad using Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 11. mar 2017 19:01 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: fre 24. feb 2017 19:13
Indlæg: 7
Barbaren skrev:
Fer skrev:
Partikel forureningen bliver ikke højere. Kun NOx, især i tomgang. Men hvor meget af tiden går ens bil i tomgang?
og NOx er ikke partikel forurening, hvad er det så?




Det er Nitrogen Oxid (NO) og Nitrogen Dioxid(NO2) som under fælles betegnelse går under NOx.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 13. mar 2017 05:53 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Barbaren skrev:
Fer skrev:
Partikel forureningen bliver ikke højere. Kun NOx, især i tomgang. Men hvor meget af tiden går ens bil i tomgang?
og NOx er ikke partikel forurening, hvad er det så?



Sent from my iPad using Tapatalk


Det er en gasart. Partikel forurening er små faste sod partikler.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 13. mar 2017 14:26 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2316
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
SørenV skrev:
Hej noise_cricket

Tak for dit indspark.

Har været forbi chiptuning.nu for en kort samtale.

Nu hvor vi er enige om at chiptuning af min Mondeo er ulovlig, men ikke kan kontrolleres af myndighederne og synshallen og derved bliver det et moralsk spørgsmål. Hvordan skal jeg så forholde mig til EGR-ventilen! Der er nok ingen tvivl om at motorgangen og chiptuningseffekten bliver bedre ved at sætte den til off i styringen, men partikel udledningen/luftforurening vil blive forøget. Kan min nuværende partikelfilter klare den øget mængde partikler?

Så er lidt i tvivl om jeg skal give den fuld tuningsgas med egr off og komme tæt på de 200 hk/400Nm eller om jeg skal finde en mellemting der passer omkring 163 hk versionen med egr forsat aktiv. Andre der har haft disse overvejelser? Begge ændringer er vel ulovlige!!


hvis jeg lige havde en masse penge liggende til den slags, ville jeg få chiptunet til 160hk, EGR off og DPF off, samt skrælle partikelfilter for indemad...

Det moralske gider jeg slet ikke at høre på - min eneste bekymring er hvorvidt de fanger det til syn med en ny synsprocedure en dag..

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team