Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 18. nov 2017 07:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn 31. jan 2016 09:41 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: søn 31. jan 2016 07:51
Indlæg: 35
Så fik jeg købt mig en Mondeo, vores gamle firma bil, som køre super godt.
Den har nærmest kun kørt motorvej, 75km to gange om dagen ( Sjæland- Odense). Så den skulle være godt kørt til og uden tilsodnings problemer, troede jeg.
Men besluttede mig for at gå den 110% igennem inden jeg tager den fast i brug, og blev noget overasket over alt det sod der sad i indsugningen og topstykket.
Den har hold alle service, hvor de hver gang har tilsat service rens i dieselen.
Den bunke sod på billedet er kun fra topstykket og kun fra en cyl :?
Så hvis nogen siger du kan holden den ren ved at køre frisk, og tilsætte service rens, så glem det...


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.


Sidst rettet af Verden mk4 søn 17. apr 2016 19:21, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 31. jan 2016 10:08 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: søn 31. jan 2016 07:51
Indlæg: 35
Så blev indsugningen og topstykket renset, og det tager rigtig rigtig lang tid.


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 31. jan 2016 14:45 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. maj 2015 12:13
Indlæg: 370
Geografisk sted: Fyn
Tillykke med overtagelsen! Men fy for fanden en omgang! Det må da have gjort noget af en forskel at få den renset? Det er chokerende hvor meget de kan sode til, selv ved gode lange ture på motorvej, jeg ville få lukket for din EGR, nu hvor den er ren indeni så er der da en chance for at den forbliver sådan

_________________
Mondeo MK3 2.0 TDCi 130 SE
viewtopic.php?f=21&t=6006


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 31. jan 2016 20:05 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 722
Geografisk sted: Esbjerg
Verden mk4 skrev:
Så blev indsugningen og topstykket renset, og det tager rigtig rigtig lang tid.

Hvilken metode brugte du ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 1. feb 2016 15:46 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 17:19
Indlæg: 841
Geografisk sted: Køge
Vildt nok :shock:

Hvor langt har den kørt?

:)

_________________
Ford Mondeo mrk. 3, 2,2 TDCI Titanium St. Car 2007


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 2. feb 2016 21:15 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: søn 31. jan 2016 07:51
Indlæg: 35
Har tænkt på lukket EGR, men så melder den nok fejl.
Lavede mig et stykke værktøj til at skrabe sod ud med ( se billed) og så af med bundkaret og køre det stempel i top hvor der skulle renses, ville ikke have det ind i motoren. Da det værste var skrabet ud, blev der fyldt rense væske i kanalen og så var det bare i gang med en tandbørste og flaske renser.
Efter indsugningen var det bundkar og Egr ventil der fik en tur, og turboen blev fyldt med Bell add Turbo rens skum.


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 3. feb 2016 08:26 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. maj 2015 12:13
Indlæg: 370
Geografisk sted: Fyn
Du er da gået grundigt til værks må man sige, det er sgu i orden det der! :) ang egr blokering, så ja - den vil melde fejl hvis du bare lukker den af, hvis du vil undgå lys i motorlampen skal den slås fra elektronisk, det kan de gøre for dig hvor de også udfører chiptuning, så kan du jo selv vælge om den skal have lidt ekstra heste/nm samtidig :)

_________________
Mondeo MK3 2.0 TDCi 130 SE
viewtopic.php?f=21&t=6006


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 7. feb 2016 10:02 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: søn 31. jan 2016 07:51
Indlæg: 35
hej-hej skrev:
egr blokering, så ja - den vil melde fejl hvis du bare lukker den af, hvis du vil undgå lys i motorlampen skal den slås fra elektronisk, det kan de gøre for dig hvor de også udfører chiptuning, så kan du jo selv vælge om den skal have lidt ekstra heste/nm samtidig :)

kunne være fint at den ikke sodet til igen, og igen så ville den jo begynde at lave Nox gasser, og så vil jeg jo ikke bedre end de Vw banditter :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 7. feb 2016 20:32 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 156
Verden mk4 skrev:
hej-hej skrev:
egr blokering, så ja - den vil melde fejl hvis du bare lukker den af, hvis du vil undgå lys i motorlampen skal den slås fra elektronisk, det kan de gøre for dig hvor de også udfører chiptuning, så kan du jo selv vælge om den skal have lidt ekstra heste/nm samtidig :)

kunne være fint at den ikke sodet til igen, og igen så ville den jo begynde at lave Nox gasser, og så vil jeg jo ikke bedre end de Vw banditter :mrgreen:


Bare roligt. Den laver NOx gasser. Det gør alle motorer, det er bare at spg om man kan holde den under en hvis grænse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 7. feb 2016 22:51 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 17:19
Indlæg: 841
Geografisk sted: Køge
Prøver lige igen :) hvor langt har den kørt, altså været om at danne så meget slagger?

_________________
Ford Mondeo mrk. 3, 2,2 TDCI Titanium St. Car 2007


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team