Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er ons 22. nov 2017 11:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: tirs 30. mar 2010 07:18 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2316
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
hov, havde ikke lige set du har skrevet :-)

har du fået lavet en røggastest på den? - måske katalysatoren er defekt?

Under strømfordeler sidder der et gummi T stykke.. det kan være utæt - så det skiftet.. koster ikke ret mange knapper og er grunden til mange folks problemer..

der er to følere til kølerblæseren - den ene der sidder på toppen af termostathuset - og den anden sidder i bunden af det. For at kunne se den skal du have slangen af termostathuset (den store fede der løber ind forfra)u

du skal også huske at koble batteriet af for at nulstille ECUen, således at den lærer at der er nye komponenter.

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 31. mar 2010 17:38 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 24. okt 2009 15:00
Indlæg: 13
Hey,

Jeg har bestilt t-stykket nu og vil prøve at skifte det, så snart jeg får tid. Så må vi se hvad det gør.

Har det at katalysatoren måske er defekt indflydelse på motorgangen? Jeg mener min far har sådan et røggasapparat stående, så det må jeg også lige afprøve ved lejlighed.

Så vidt jeg kan læse mig til er den nederste temperaturføler udelukkende til temperaturviseren i instrumentbrættet. Er det forkert? Det er den øverste, der er skiftet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 17. apr 2010 12:09 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 24. okt 2009 15:00
Indlæg: 13
Så blev tstykket skiftet. Det gamle fejlede ingenting (synligt), men nu havde jeg jo købt det nye. Samtidig opdagede jeg at den vacuumslange der sad på tstykket var utæt, så en frygtelig masse bøvl senere er den også skiftet. Hvad styrer den egentlig?

Der var også meget tilsodet i nogle af samlingerne.

Nå, en lang historie kort, så lod det desværre ikke til at ændre det store på motoren, mærkeligt nok. Den er stadig lidt tilfældig i omdrejninger og går enormt dårligt når den er kold.

Flere forslag?


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 11. maj 2010 19:40 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 24. okt 2009 15:00
Indlæg: 13
*bump*

Nyeste symptomer: Høj tomgang i fart, næsten altid. Omkring 1500-2000. Falder til de normale ca. 800 efter 1-2 sekunders stilstand.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 12. maj 2010 14:30 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2316
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
fik du lavet en røggastest på den?

Prøv at rense gasspjældet - luftfilter af og sprit på en vatpind, så ellers i gang! :-)

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 29. maj 2010 08:06 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 24. okt 2009 15:00
Indlæg: 13
Hov, nej, det har jeg selvfølgelig glemt. Men hvilken betydning har det? Jeg kan selvfølgelig godt forstå, at bilen ikke kører optimalt, hvis udstødningsgassen viser sig at være forkert, men kan det virke den anden vej? Kan bilen køre dårligt, fordi udstødningssystemet er tosset?


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 29. maj 2010 08:08 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 24. okt 2009 15:00
Indlæg: 13
Gasspjæld (og mange andre ting) er i øvrigt rimeligt godt sodet til. Jeg har hørt man kan rense den slags indeni med noget væskeværk. Ved selve gasspjældet, kan jeg selvfølgelig selv rense.


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 13. nov 2011 10:26 
Gæst
Jeg vil gætte på at det er dine stempel ringe der er slidt. du skal lige kigge efter om der er olie i vandet eller vand i olien eller om den "puster" meget i olie påfyldningshullet når du tager oliedækslet af med motoren kørende i tomgang. er dette tilfældet skal du nok overveje om det er ved at være tid til at skifte motor eller bil. mvh. kent


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team