Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er fre 24. nov 2017 22:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej Alle,

Min MK2'er (Flair 1.8) brændte sammen i lørdags efter en tur på 46 km ud og 33 km hjem med hestetrailer :cry: . Købte bilen billigt for ca. 6 måneder siden godt brugt (200.000 km), men nåede kun at køre ca. 4000 km mere i den før motoren i den døde (se https://youtu.be/HV6Og5BwOzc). Mekanikeren som fik lov at kigge på den, sagde at den havde for lille motor til at trække hestetrailer, og mente også at toppakningen allerede var gået da jeg købte den.

Synes ellers både olie og kølervæske så fine ud før problemet, og den kørte fint uden røgslør osv. Og i følge bilbasen må en MK2'er 1.8 godt trække 1500 kg (se fx http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/m ... ir/2454930 ).

Hvad mener I? Er en Mondeo det forkerte valg til at trække hestetrailer og hvad skal man så gå efter i stedet ? Konen bruger i forvejen > 4000,- om måneden på den krikke, så pengene hænger ikke just på træerne. Er der nogen der har et forslag til hvad man skal gå efter hvis man skal have en billig bil korte ture i hverdagen og til at trække en hestetrailer et par gange om måneden? På hvide plader så den også kan bruges som bil nr. 2

/JesperSP

PS. Jeg har sagt til konen at hestens rette plads er i fryseren

VIP Medlem
VIP Medlem

Bestemt et udmærket valg. Men vælg en Diesel. 2,0 eller 2,2
1,8 er nok lige i underkantet.

VIP Medlem
VIP Medlem

Barbaren skrev:
1,8 er nok lige i underkanten.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Barbaren skrev:
1,8 er nok lige i underkantet.

Diesel? Til korte ture? Giver dette ikke også problemer? Og prisen ryger et par hakker op.

Guld Medlem
Guld Medlem

Hej.

Jeg har både kørt med 1,8 & 2,0. Begge benzin.
De kan sagtens trække en trailer, men ikke ligeså overbevisende som en diesel.
Men de skal have lidt omdrejninger.

Hilsen Kim

Bronze Medlem
Bronze Medlem

kimhh skrev:
Hej.

Jeg har både kørt med 1,8 & 2,0. Begge benzin.
De kan sagtens trække en trailer, men ikke ligeså overbevisende som en diesel.
Men de skal have lidt omdrejninger.

Hilsen Kim

Tak for svar Kim. Så du mener altså ikke at min 1.8 MK2'er nødvendigvis døde fordi den blev spændt for hesten? Overvejer lidt om man tør købe en anden billig mondeo - måske var jeg bare uheldig med min?

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
den døde nok pga toppakningen var gået da du købte den og så har den skudt trykket ud i kølesystemet og hevet vand ind i smørekanaler eller cylindre.. det har ikke noget med hverken kvalitet eller andet at gøre.. det er sort uheld og kunne ske på hvilken som helst anden bil..

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Jespersp skrev:
Hej Alle,

Min MK2'er (Flair 1.8) brændte sammen i lørdags efter en tur på 46 km ud og 33 km hjem med hestetrailer :cry: . Købte bilen billigt for ca. 6 måneder siden godt brugt (200.000 km), men nåede kun at køre ca. 4000 km mere i den før motoren i den døde (se https://youtu.be/HV6Og5BwOzc). Mekanikeren som fik lov at kigge på den, sagde at den havde for lille motor til at trække hestetrailer, og mente også at toppakningen allerede var gået da jeg købte den.

Synes ellers både olie og kølervæske så fine ud før problemet, og den kørte fint uden røgslør osv. Og i følge bilbasen må en MK2'er 1.8 godt trække 1500 kg (se fx http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/m ... ir/2454930 ).

Hvad mener I? Er en Mondeo det forkerte valg til at trække hestetrailer og hvad skal man så gå efter i stedet ? Konen bruger i forvejen > 4000,- om måneden på den krikke, så pengene hænger ikke just på træerne. Er der nogen der har et forslag til hvad man skal gå efter hvis man skal have en billig bil korte ture i hverdagen og til at trække en hestetrailer et par gange om måneden? På hvide plader så den også kan bruges som bil nr. 2 /JesperSP
PS. Jeg har sagt til konen at hestens rette plads er i fryseren

Min .460 Weatherby Magnum riffel kan hjælpe til gratis :mrgreen:

P.s. Har engang ved fejl haft en MK 2 med 1,8 l motor ................. blev sgu endda overhalet af en ............................. Skoda :o
Nuværende diesel ( 130 hk + justering 8-) ) trækker fint 1800 kg

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time