Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 25. nov 2017 08:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenå
Ingen billeder...

Junior Medlem
Junior Medlem

lasjoh skrev:
Jeg har lige taget et par billeder af min egen dyt, og skrevet en smule forklaring til. Blinkemodulet er ikke med i forklaringen (det er dog monteret på min bil). Alt dette og hvordan der skal gøres kommer i et andet inlæg engang til juli, såfremt der er stemning for det.
BEMRÆK! Jeg har skrevet orange/gul til +12V. Dette er en FEJL! Den skal være orange/hvid, hvliket også fremgår af ledningen billedet.
Vedhæftet fil:
Bil.JPG

Vedhæftet fil:
Modtager.JPG

Hilsen
Lasse

hej lasse kan du sende billederne til min nernbro@gmail.com

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Uh... Jeg skal også til at installere fjernbetjening i min bil. Jeg kunne godt tænke mig at se billederne men de virker ikke rigtigt - Hvis nogen har disse billeder må i meget gerne sætte dem ind igen eller evt. sende dem til jspr74@gmail.com

/JesperSP

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Jeg har netop læst i et andet ford forum at alle MK2'ere rent faktisk har RF modtager indbygget til centrallåsen. http://www.talkford.com/community/topic/113267-mk2-central-locking-wiring/page-2. Passer det at man bare kan købe en fjernbetjening/nøgle med fjernbetjening og så kode den ind, selv hvis den MK2 man har købt (1998 Flair 1.8i) blev leveret med 2 nøgler uden fjerbetjening?

Man skulle kunne kode dem på denne måde :
http://www.mirez.co.uk/KeyProg.htm

Er jeg på skovtur her eller er der noget om snakken?

/JesperSP

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej alle,

Jeg har undersøgt sagen lidt nærmere og der er ikke nogen fjernbetjeningsenhed i min bil. Central lås enheden (SWK4 710-R) kan desværre ikke fjernbetjenes. Billede.

Ved min MK2 er der lidt bøvl med at føreside låsen ikke altid aktiverer centrallåsen når man drejer nøglen: Det er for det meste kun fører døren der låses/låses op. Dvs. jeg har været nødt til at gå om på passager siden for at låse de andre døre (op). Derudover er der udfordringen ved min bil at bagagerummet ikke kan åbnes med nøglen, men kun med tryk på knappen når bilen er låst op. Dvs at hvis man skal i bagagerummet på en låst bil, skal man først om på passagersiden og låse den op og så trykke på bagagerumknappen bagefter (suk). Så jeg har været moden for at få fjernbetjening på min centrallås et stykke tid.

Jeg har derfor købt denne fjernbetjeningsenhed http://www.net-import.dk/images/IN0904-X%20manual.pdf.

For at få den monteret skulle jeg lave 5 lusninger på central lås enheden i mondeoen. Det grønne stik sidder som sagt oppe, omme bag hanskerummet. Jeg tog stikket ud af centrallås-enheden, men der er desværre meget lidt "slack" på ledningen så lodningerne blev foretaget liggende på ryggen med fødderne ud af døren - ikke nogen særlig rar arbejdsposition. Brugte en afisoleringstang til at lave et par millimeter bar ledning. Snoede derefter de afisolerede ledninger fra fjernbetjeningsenheden rundt om det afisolerede område og gav det god varme og loddetin. Derefter noget isoleringstape - håber det holder.

Nu kan jeg låse og låse bilen op fra fjernbetjeningen. Jeg mangler bare at forbinde udgangen til blinklyset. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde ledningerne til blinklysene, og hvad farve(r) de ledninger har ? ;)

/JesperSP

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Jeg kan til de interesserede oplyse at de blå/hvide og blå/orange ledninger i det hvide stik til venstre er til blinklyset. Jeg tjekkede farven på ledningerne til blinklysene og de var alle blå (/rød /hvid / orange). Derfor prøvede jeg om det kunne være de blå ledninger på det fri stik der hang på siden af centrallås boksen der var til blinklyset. Og ganske rigtigt. Så nu har jeg en fuld funktionel fjernbetjent centrallås, med mulighed for hjælp til at finde bilen med blinklysene.

Billede

Det var lidt nemmere at komme til disse ledninger end de andre, hvilket er heldigt da jeg måtte igennem 3 kolde lodninger for at få stabil forbindelse :(

Junior Medlem
Junior Medlem

Hej alle
Tak for jeres flotte indlæg. Jeg er lige blevet den glade ejer af en mk2 hvor jeg også vil montere en fjernbetjent centrallås.
Jeg har ledt efter den sort boks med de grønne stik oppe bag handskerummet men uden held. Så mit spørgsmål er, kan den boks sidde andre steder?

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time