Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er ons 22. nov 2017 17:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs 30. jul 2013 22:30 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 17:19
Indlæg: 841
Geografisk sted: Køge
Min nyindkøbte 130 tdci stod også på ca. 60-70 grader, så fik skiftet den store termostat, da huset vat flækket fik jeg oplyst. Dette hjalp dog ikke, og jeg har i dag hentet bilen, efter de har skiftet den lille termostat/varmemåler. Bilen viser en temperatur på ca. 80 grader når den er varm og kører på motorvejen. Sætter jeg hastigheden op til ca. 130 km/T, så flytter nålen sig lige lidt over midten af feltet, altså lidt over 90 grader. Men lige så snart jeg kører af på en afkørsel, så er den tilbage på de 60-70 grader igen!

Kan der var luftlommer, der gør at den hopper lidt frem og tilbage, eller hvad kan jeg prøve at gøre for at løse problemet. Det skal dog siges, at efter den fik skiftet den lille termostat, så kører den meget bedre ved bykørsel...

Håber der er nogle der kan hjælpe.. :-)

_________________
Ford Mondeo mrk. 3, 2,2 TDCI Titanium St. Car 2007


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 3. aug 2013 10:20 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 17:19
Indlæg: 841
Geografisk sted: Køge
Måske er svaret at en uorg termostat laver balladen...


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

_________________
Ford Mondeo mrk. 3, 2,2 TDCI Titanium St. Car 2007


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 4. aug 2013 00:47 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: man 18. jun 2012 00:41
Indlæg: 159
Geografisk sted: Bording
Der står jo direkte i det du har fundet på nettet under punkt 2. flytter din nål sig op og ned er det højst sandsynligt din lille olie termostat der fejler...

_________________
Køb mit gamle lort her DBA Link
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 4. aug 2013 12:02 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 17:19
Indlæg: 841
Geografisk sted: Køge
Ja, og det giver grå hår, fordi den er lige blevet skiftet med en org. Fra ford!

_________________
Ford Mondeo mrk. 3, 2,2 TDCI Titanium St. Car 2007


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 20. aug 2013 21:01 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 17:19
Indlæg: 841
Geografisk sted: Køge
Så blev den store termostat skiftet til en anden ny. Denne gang en org fra Ford. Nu står nålen hvor den skal, og den bevæger sig ikke mere under kørslen... :-)

_________________
Ford Mondeo mrk. 3, 2,2 TDCI Titanium St. Car 2007


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 18. sep 2013 05:46 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: søn 25. aug 2013 21:10
Indlæg: 8
Kunne jeg ikke få en mail med Info nicoh1986@hotmail.com
Ved ikke hvor den lille føler sidder


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 18. okt 2013 14:00 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 17:19
Indlæg: 841
Geografisk sted: Køge
Du kan se vejledning på dette link.

http://www.teamhustler.dk/gallery/album ... mondeo.doc

_________________
Ford Mondeo mrk. 3, 2,2 TDCI Titanium St. Car 2007


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 3. feb 2015 14:03 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: man 5. jan 2015 20:29
Indlæg: 16
hej har samme problem med min bil , ville du sende det til mail. jytte-haps@os.dk
mvh
henning


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 4. feb 2015 15:11 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Der sidder to termostater på en TDCI'er.
Den lille til olien som sidder under indsugningsmanifolden, har fundet ud af at det som regel er den der driller. Den kan sagtens skiftes med en aftermarked. Så sidder den til til motorblokken, man kan sagtens købe en aftermarked, men i skal være sikre på, at den gummipakning der følger med har den rigtige tykkelse, ellers duer det ikke. Desuden skal åbnetemperaturen også være den samme.
Den har lidt sværere ved at nå den rigtige temp. Men når den først er kommet op i temp. Så skal den blive der, selvfølgelig hvis i holder 10-15 min i tomgang vil den falde, men ellers ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 7. feb 2015 06:29 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 728
Geografisk sted: Esbjerg
Hvis man piller den lille olie termostat af, kan man så se hvilken åbnetemperatur den har ?
Har de forskellige årgange forskellige termostater som så mange andre af bilens dele ? :cry:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team