Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 23. nov 2017 11:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Junior Medlem

Heysa og glædelig jul alle sammen

Min stakkels Mondeo har efter 5 års trofasthed med ingen elektroniske fejl, men nu skete det åbenbart.
Mondeo mk2 2.0 benzin hatch

Det hele startede med, at jeg skulle op til mine forældre og da jeg så ankom og slukkede bilen, drejede nøglen og tog nøglen ud, drejede på nærlyskontakten for at slukke det, som man nu plejer, så blev den ved med at sige "ding ding" som om der var lys på, hvilket jeg ikke kunne forstå..
Så jeg startede den igen for at se om det hjalp, men da jeg slukkede bilen igen og tog nøglen ud blev motoren sgu ved med at køre! i ca 10 sekunder og efterfølgende stoppede den..
Det var jo helt galt tænkte jeg! så jeg gik automatisk igang med at undersøge hvorfor.. Jeg fandt så ud af at det var sikring nr34, der var gået. Hvilket jeg kløede mig lidt i nakken over, da den jo kun har forbindelse til ur og interiørbelysning ifølge manualen og muligvis tænding også.

Nåh, jeg sætter så en ny sikring i og tænker yay problem fixed! lige i det samme jeg skal til at lukke døren, så begynder den på sit "ding ding" pjat igen.. og pludselig kan jeg høre den typiske lyd fra benzinpumpen må det være. Jeg går rent tilfældigt en runde omkring bilen og opdager at højre baglys er tændt, men venstre er ikke..
Det står sådan lidt og flasher en smule, som om der er dårlig forbindelse.
Nåh jeg hiver så sikringen ud og så holder den op, men her den anden dag kommer min mor og siger jeg altså ikke havde lys i den højre baglygte mere.. Nåh, tænkte jeg og gik den igennem med at tjekke pærer og om det andet virker. Alt andet lys virker i baglygten bremse-og blinklys og det hele fungerer undtagen det almindelige kørelys/nærlys.

Så er mit spørgsmål.. Er der en sikring koblet sammen med baglygterne eller kan det være en snedig stelforbindelse et sted der mobber mig?

Håber nogle mk2-guruer har nogle gode forslag på hvad det kan være.. så jeg måske har en lille ting at gå efter inden jeg måler hele skidtet igennem..

Vh Kenneth

Junior Medlem
Junior Medlem

Jeg smider lige en update, hvis andre selv oplever samme problem eller lignende.

Nåh, vi fandt problemet. Efter nogle få minutter, så begyndte det at syde fra bagagerummet. Det vidste sig at der var kommet fugt i ledningerne igennem længere tid pga lidt utæthed ved isolationstapen.. Det har så bevirket at lodninger og ledninger kortsluttede og var smeltet.. Hvis jeg ikke havde haft en til at stå omme ved bagagerummet, så havde vi ikke hørt det sydede derfra.. Før det hele måske var futtet af..

Så ledninger blev skiftet og loddet og pakket fornuftigt ind og ledningerne blev flyttet op på forhøjningerne i bunden i stedet for i lavningen af metallet..

Godt Nytår alle sammen :D

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time