Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 07:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Øst Jylland
Takker ! :)

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
BOBY skrev:
Det er faktisk lidt svært at sige om lige præcis plastik beskyttelsen i hjulkassen har hjulpet, for jeg har også givet den inde bag hjulkassen på selve karossen og alt i alt synes jeg faktisk det har givet ok (ca. 10-15% mindre støj) Den helt store synder lige pt. er fra selve motoren (torpedopladen, gulvet og bag instrumentbordet) Der er stadig en del at hente. Men det er jo ligesom et hus - MAN BLIVER ALDRIG FÆRDIG! :) der opstår jo bare støj et andet sted, som man ikke har hørt før :)

Jeg har haft en amatør DB måler (JL audio app på min iphone 5) og har målt støj er gået fra ca. 69-72 DB til 62-65 DB. Det lyder ikke af meget i tal, men det har faktisk gjort en del synes jeg selv.

Det kan være jeg skal give min den store tur også. Jeg har faktisk en DB måler, så det kan være jeg på sigt kan bidrage med nogle egentlige værdier.. :)

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Hvidovre
noisy_cricket. Ja det er bare se at komme igang. Det er faktisk super hyggeligt, hvis man kan lide at nusse lidt med tingene :) Desværre koster det en del penge.
Jeg har smidt for omkring 10-15 tusind kroner materialer i den (det er det hele værd) men det er selvfølgelig rigtig mange penge. Ud over alt lyddæmpningen kommer anlægget ved siden af som IKKE er en del af ovenstående pris.

Alpine IVE-W535BT headunit med håndfri telefon. (6000 kr)
2 stk. Audison VOCE AVK6 6,5" foran (Komponent sæt med skillefilter) (4500 kr)
2 stk. 6,5" Hertz SL165 Bag (1700 kr)
12" Rainbow hammer sub. (4500 kr)
1 stk. Blaupunkt VPA4120 forstærker (5000 kr)
1 stk. 1½ Farad kondensator. (900 kr)
Div. kabler/sikringer (500-1000 kr)

Jeg ville helt sikkert gøre det igen (jeg er ikke færdig med lyddæmpning endnu)
Men set fra en fornuftigt/økonomisk synspunkt, er det jo totalt hul i hovedet og pengene kunne have været brugt på en chartertur til Mallorca eller andet sjovt.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

jeg tænker at det må kunne gøres billigere med bitumenplader der er beregnet til tag eller andet ikke-bilrelateret..

VIP Medlem
VIP Medlem

Det kan helt sikkert gøres billigere med hensyn til lyddæmpningen! Meeen jeg er ikke så sikker på at arbejdet og resultatet følges helt ad!
Jeg har kigget på nettet og fundet alternativer til sådanne projekter, men alle sammen virker bare meget uprofessionelle og jeg stiller spørgsmål ved holdbarheden.
Desuden er det også vigtig at man bruger de rigtige produkter, da Danmark har et klima som ikke er helt så bil venlig :) (derfor er det vigtig at de materialer man bruger ikke er vand absorberende :))

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Jeg er enig i at det skal oftest være de rigtige materialer - dog vil jeg mene at bitumen er bitumen.. uanset om det koster 100kr /m2 eller 500 kr / m2 bare fordi der er lidt lir på.... ;)

VIP Medlem
VIP Medlem

Alu overfladen på bitumenen sørger også for at den "varme" som opstår ved vibrationerne nedkøles ekstremt hurtigt = mindre resonans. Så er det ikke bare sjov og ballade det hele :)
Jeg vil dog ikke gøre mig ekspert på dette, jeg videre fortæller blot det jeg kan huske fra forhandleren :)

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

arh - jeg vil sige, at det lyder som en and i mine ører.. ikke at jeg er ekspert. ja, bevægelse kan omsættes til varme - men at det skulle give noget, at have aluoverflade på noget så simpelt som en skive bitumen... tjarh..

VIP Medlem
VIP Medlem

Kopieret fra produktbeskrivelse :)

StP ANTICOR LIGHT DÆMPEMATERIALE
StP Anticor Light Støjdæmpning er et selvklæbende viskoelastisk butyl-dæmpemateriale som består af en alufolie på en patenteret polymerisk base af butylgummi.
StP Anticor Light er modstandsdygtig overfor vand og har desuden forseglings- og korrosionsforebyggende egenskaber.
Det er meget modstandsdygtig overfor både kulde og varme og kan klare temperaturer mellem -45°C og +100°C og kan i korte tidsrum klare op til +190°C!

Den fleksible polymere opbygning af StP Anticor Light gør den nem at montere på selv meget vibrationsplagede og komplekse overflader uden opvarmning.
Den selvklæbende bagside sikrer desuden montering uden brug af lim med sundhedsskadelige opløsningsmidler.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time