Jeg har købt en tester!

Her kan snakkes om andre bilrelaterede ting - andre mærker, modeller, værkstedsudstyr, dæk osv osv.
User avatar
noisy_cricket
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 2370
Joined: Mon 13. Apr 2009 20:36
Year: 2011
Model?: Mk4.5 2.0 TDCi
Fuel: Diesel
Location: The world

Re: Jeg har købt en tester!

Post by noisy_cricket » Fri 19. Sep 2014 15:03

tror du ikke det er en actuator der hænger? Er den med variable vinger?
/cs
Board Administrator


Manioz
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 189
Joined: Tue 11. Mar 2014 16:21
Year: 2003
Model?: MK3 2.0TDCI Ghia X STC

Re: Jeg har købt en tester!

Post by Manioz » Fri 19. Sep 2014 15:07

Det har jeg ikke anelse om. Den er vacuumstyret WG. Men den lader ikke til at hænge i armen, og det kom også lige efter jeg have en nedsmeltning i styreboksen pga. en dårlig/kortsluttet stel.

Siden jeg fik en anden boks i. har det aldrig været det samme, den starter fint, og kører overordnet ok. Men den er død, oser, turboen kommer meget sent, og hakker ved lave omdrejninger i alle gear, og også under hård accel.

Har bestilt nye brugte vakuumdåser på ebay der gerne skulle dampe ind snart, håber det er det. Men det forklarer ikke hvorfor den lægger pæl ud af udstødningen når den endelig får turbotrykket.

Hvordan kan jeg se om det er modellen med vinger eller ej?
User avatar
noisy_cricket
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 2370
Joined: Mon 13. Apr 2009 20:36
Year: 2011
Model?: Mk4.5 2.0 TDCi
Fuel: Diesel
Location: The world

Re: Jeg har købt en tester!

Post by noisy_cricket » Fri 19. Sep 2014 15:30

hvis der er en arm, er der vinger.. jeg ved bare ikke hvad de hedder på dansk.. :-) Det hedder variable vanes på engelsk http://www.autozine.org/technical_schoo ... VTG_1b.jpg
bevæger armen sig når du giver den gas?
/cs
Board Administrator
User avatar
perbeer
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 320
Joined: Sun 20. May 2012 10:00
Year: 2006
Model?: 2,0 TDCI Titanium
Location: Roskilde
Contact:

Re: Jeg har købt en tester!

Post by perbeer » Fri 19. Sep 2014 19:26

Manioz wrote:Det har jeg ikke anelse om. Den er vacuumstyret WG. Men den lader ikke til at hænge i armen, og det kom også lige efter jeg have en nedsmeltning i styreboksen pga. en dårlig/kortsluttet stel.

Siden jeg fik en anden boks i. har det aldrig været det samme, den starter fint, og kører overordnet ok. Men den er død, oser, turboen kommer meget sent, og hakker ved lave omdrejninger i alle gear, og også under hård accel.

Bare lige et spørgsmål, har du fået kodet dysserne ind i den nye styreboks?
Tidligere:
2004 - 2,0 Trend TDCI (130HK) 5 dørs
http://www.perbeer.dk/mondeo.jpg
Totalskadet i Italien 2012 :-(

Nuværende:
2006 2,0 Titanium TDCI (130HK) St.Car - Nu med DPF
http://www.perbeer.dk/titanium_01.jpg http://www.perbeer.dk/titanium_02.jpg
Manioz
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 189
Joined: Tue 11. Mar 2014 16:21
Year: 2003
Model?: MK3 2.0TDCI Ghia X STC

Re: Jeg har købt en tester!

Post by Manioz » Fri 19. Sep 2014 20:57

Det har været ved Ford til programmering, så det går jeg da bestemt ud fra!
Manioz
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 189
Joined: Tue 11. Mar 2014 16:21
Year: 2003
Model?: MK3 2.0TDCI Ghia X STC

Re: Jeg har købt en tester!

Post by Manioz » Fri 19. Sep 2014 20:58

noisy_cricket wrote:hvis der er en arm, er der vinger.. jeg ved bare ikke hvad de hedder på dansk.. :-) Det hedder variable vanes på engelsk http://www.autozine.org/technical_schoo ... VTG_1b.jpg
bevæger armen sig når du giver den gas?

Det har den ja, og nej, det gør den ikke. Men sætter jeg vakuum fra pumpen direkte op i Waste så gør den, og armen kan bevæges frit. Så den er ikke sat.
Barbaren
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 1916
Joined: Sun 20. Sep 2009 18:49
Model?:

Re: Jeg har købt en tester!

Post by Barbaren » Sat 20. Sep 2014 08:48

perbeer wrote:
Manioz wrote:Det har jeg ikke anelse om. Den er vacuumstyret WG. Men den lader ikke til at hænge i armen, og det kom også lige efter jeg have en nedsmeltning i styreboksen pga. en dårlig/kortsluttet stel.

Siden jeg fik en anden boks i. har det aldrig været det samme, den starter fint, og kører overordnet ok. Men den er død, oser, turboen kommer meget sent, og hakker ved lave omdrejninger i alle gear, og også under hård accel.

Bare lige et spørgsmål, har du fået kodet dysserne ind i den nye styreboks?
mk 3eren skal da ikke have kodet dyser
Barbaren
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 1916
Joined: Sun 20. Sep 2009 18:49
Model?:

Re: Jeg har købt en tester!

Post by Barbaren » Sat 20. Sep 2014 09:40

http://www.ebay.com/itm/161359388568
Nogen der kender den her, har bestilt den.
Købte en allround tester til min makker, af samme mærke. Virker perfekt.
Så jeg er lidt spændt på den som er specifikt til Ford.
User avatar
perbeer
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 320
Joined: Sun 20. May 2012 10:00
Year: 2006
Model?: 2,0 TDCI Titanium
Location: Roskilde
Contact:

Re: Jeg har købt en tester!

Post by perbeer » Sat 20. Sep 2014 14:05

Barbaren wrote:
mk 3eren skal da ikke have kodet dyser[/quote]

Jo den skal.
Om det er dem alle eller kun de senere årgange, det ved jag så ikke, men min sku´ ihvertfald.
Tidligere:
2004 - 2,0 Trend TDCI (130HK) 5 dørs
http://www.perbeer.dk/mondeo.jpg
Totalskadet i Italien 2012 :-(

Nuværende:
2006 2,0 Titanium TDCI (130HK) St.Car - Nu med DPF
http://www.perbeer.dk/titanium_01.jpg http://www.perbeer.dk/titanium_02.jpg
Barbaren
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 1916
Joined: Sun 20. Sep 2009 18:49
Model?:

Re: Jeg har købt en tester!

Post by Barbaren » Sat 20. Sep 2014 14:44

Okay, for min er med kodefri dyser. Det er en 03'er.
Post Reply