Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 20. nov 2017 23:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre 19. sep 2014 14:03 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2316
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
tror du ikke det er en actuator der hænger? Er den med variable vinger?

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 19. sep 2014 14:07 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. mar 2014 16:21
Indlæg: 189
Det har jeg ikke anelse om. Den er vacuumstyret WG. Men den lader ikke til at hænge i armen, og det kom også lige efter jeg have en nedsmeltning i styreboksen pga. en dårlig/kortsluttet stel.

Siden jeg fik en anden boks i. har det aldrig været det samme, den starter fint, og kører overordnet ok. Men den er død, oser, turboen kommer meget sent, og hakker ved lave omdrejninger i alle gear, og også under hård accel.

Har bestilt nye brugte vakuumdåser på ebay der gerne skulle dampe ind snart, håber det er det. Men det forklarer ikke hvorfor den lægger pæl ud af udstødningen når den endelig får turbotrykket.

Hvordan kan jeg se om det er modellen med vinger eller ej?


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 19. sep 2014 14:30 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2316
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
hvis der er en arm, er der vinger.. jeg ved bare ikke hvad de hedder på dansk.. :-) Det hedder variable vanes på engelsk http://www.autozine.org/technical_schoo ... VTG_1b.jpg
bevæger armen sig når du giver den gas?

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 19. sep 2014 18:26 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 20. maj 2012 09:00
Indlæg: 320
Geografisk sted: Roskilde
Manioz skrev:
Det har jeg ikke anelse om. Den er vacuumstyret WG. Men den lader ikke til at hænge i armen, og det kom også lige efter jeg have en nedsmeltning i styreboksen pga. en dårlig/kortsluttet stel.

Siden jeg fik en anden boks i. har det aldrig været det samme, den starter fint, og kører overordnet ok. Men den er død, oser, turboen kommer meget sent, og hakker ved lave omdrejninger i alle gear, og også under hård accel.




Bare lige et spørgsmål, har du fået kodet dysserne ind i den nye styreboks?

_________________
Tidligere:
2004 - 2,0 Trend TDCI (130HK) 5 dørs
http://www.perbeer.dk/mondeo.jpg
Totalskadet i Italien 2012 :-(

Nuværende:
2006 2,0 Titanium TDCI (130HK) St.Car - Nu med DPF
http://www.perbeer.dk/titanium_01.jpg http://www.perbeer.dk/titanium_02.jpg


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 19. sep 2014 19:57 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. mar 2014 16:21
Indlæg: 189
Det har været ved Ford til programmering, så det går jeg da bestemt ud fra!


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 19. sep 2014 19:58 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. mar 2014 16:21
Indlæg: 189
noisy_cricket skrev:
hvis der er en arm, er der vinger.. jeg ved bare ikke hvad de hedder på dansk.. :-) Det hedder variable vanes på engelsk http://www.autozine.org/technical_schoo ... VTG_1b.jpg
bevæger armen sig når du giver den gas?



Det har den ja, og nej, det gør den ikke. Men sætter jeg vakuum fra pumpen direkte op i Waste så gør den, og armen kan bevæges frit. Så den er ikke sat.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 20. sep 2014 07:48 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
perbeer skrev:
Manioz skrev:
Det har jeg ikke anelse om. Den er vacuumstyret WG. Men den lader ikke til at hænge i armen, og det kom også lige efter jeg have en nedsmeltning i styreboksen pga. en dårlig/kortsluttet stel.

Siden jeg fik en anden boks i. har det aldrig været det samme, den starter fint, og kører overordnet ok. Men den er død, oser, turboen kommer meget sent, og hakker ved lave omdrejninger i alle gear, og også under hård accel.




Bare lige et spørgsmål, har du fået kodet dysserne ind i den nye styreboks?
mk 3eren skal da ikke have kodet dyser


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 20. sep 2014 08:40 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
http://www.ebay.com/itm/161359388568
Nogen der kender den her, har bestilt den.
Købte en allround tester til min makker, af samme mærke. Virker perfekt.
Så jeg er lidt spændt på den som er specifikt til Ford.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 20. sep 2014 13:05 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 20. maj 2012 09:00
Indlæg: 320
Geografisk sted: Roskilde
Barbaren skrev:
mk 3eren skal da ikke have kodet dyser[/quote]

Jo den skal.
Om det er dem alle eller kun de senere årgange, det ved jag så ikke, men min sku´ ihvertfald.

_________________
Tidligere:
2004 - 2,0 Trend TDCI (130HK) 5 dørs
http://www.perbeer.dk/mondeo.jpg
Totalskadet i Italien 2012 :-(

Nuværende:
2006 2,0 Titanium TDCI (130HK) St.Car - Nu med DPF
http://www.perbeer.dk/titanium_01.jpg http://www.perbeer.dk/titanium_02.jpg


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 20. sep 2014 13:44 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Okay, for min er med kodefri dyser. Det er en 03'er.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team