Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er fre 24. nov 2017 23:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons 4. dec 2013 23:21 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: søn 27. okt 2013 17:29
Indlæg: 3
Heey Allesammen.

Jeg har sådan en fin Ford Mondeo MkII årgang 2000. Den kører fantastisk dejligt, men den har dog et lille underligt problem.

Når jeg starter den om morgenen springer omdrejningerne op på 1500 omdr. og falder relativt hurtigt til ca. 1000 omdr. og forbliver stabil der. Så kører jeg på job (8 km) og 5-8 timer senere kører jeg hjem og bilen starter perfekt og kører perfekt.

Når jeg starter den og kører småture (0-2 km) foreksempel på tankstationen, til supermarkedet osv. 0-15 min senere starter jeg bilen og følgende scenarie udspiller sig:

Omdrejningerne springer op på 1500 omdr. og falder relativt hurtigt til 0 omdr. og bilen går ud. Hvis jeg starter bilen igen uden af give gas, laver den samme nummer. Hvis jeg starter bilen og giver den lidt gas, stiger omdr. selvfølgelig også falder omdr. til de normale 1000 omdr. og bilen kører perfekt.

Jeg har prøvet at have bilen i alle gear incl. frigear og koblet ud. Samme resultat hvergang. Den er iøvrigt aldrig gået ud i trafikken mens jeg har holdt for rødt, vigepligt osv.

Jeg har renset luftmassemåleren og tomgangsregulatoren - Ingen af delene har afhjulpet problemet.

Er der nogle, der har et godt bud ?

På forhånd TAK!


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 5. dec 2013 00:56 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
sprøjt diselstart på diverse vacumslanger det bør høres når du rammer en der er utæt..

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 5. dec 2013 01:20 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: søn 27. okt 2013 17:29
Indlæg: 3
Det skal jeg få afprøvet.

Jeg tænker umiddelbart at det ville være underligt, hvis det er en utæt vacumslange eftersom problemet kun er der under - de specielle omstændigheder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 5. dec 2013 07:09 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
også bare en test af systemet.kan jo være mange mystiske ting

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 5. dec 2013 19:34 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Kunne det måske være automatchockeren. Det kunne det tyde på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 5. dec 2013 20:04 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: søn 27. okt 2013 17:29
Indlæg: 3
Hvorfor kunne det godt tyde på det ??

Jeg mener bare, såfremt det er automatchokeren - hvorfor forekommer problemet så kun under disse omstændigheder (efter meget korte ture) ??

Hvor sidder den iøvrigt og er det noget der er til at skifte - hvis man er lidt fingernem :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 6. dec 2013 13:23 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Aner ikke om det er nemt, roder ikke så meget i benzinbiler. Men automatchockeren er noget bimetal der reagerer på temperaturen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team