Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tirs 21. nov 2017 03:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Gæst
Hej alle. Jeg har lige købt en gammel mk1 fra 93. Rigtig fed bil. Jeg kunne ikke lade være med at blive bidt af jeres hjemmeside....
Jeg prøver herigennem at finde årsagen til den eneste men irriterrende fejl på bilen. Den vil simpelthen ikke gå tomgang når den er kold. Det er som om der ikke er nogen ændring på blandingen, hvadenten den er kold eller varm.Jeg synes at jeg har tjekket ALT. Både vacumslanger, tænding og alt muligt andet. Jeg tror det er temp.føleren der giver computeren besked på at motoren er kold. For den går fint når den er varm. Men er der nogen der ved hvor dælen den sidder...? Eller er der nogen der har en anden løsningsmodel..? Hilsen Torben. Slagelse

Gæst
Hej Torben

Temp. føler sidder på højre side af motorblokken (når du står foran bilen og kigger ind i motorrummet) ved termostaten, der er 2 følere. Den som styrer temp i instrumentbrættet og den anden (mener det er den øverste) som går til ECU.

P.S. Velkommen til siden :D

Gæst
Det kunne også være noget så simpelt som din olie... Hvis den er for tyk, så vil den opføre sig præcis sådan når den er kold, og problemet forsvinder når olien bliver varmere og mere flydende(Erfaring taler her :oops: )

5W-30 er vist den du skal bruge :P

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time