Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 18. nov 2017 03:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Hej har en 98er 2,0 145 hk med sølvfarvet ventildæksel som jeg har lidt problemer med problemet er at bundtræk er stort set ikke eksisterende bilen starter og kører fantastisk og tomgang og ´´koldstart`` fungerer også fint og hvis man accelerer langsomt er der heller ingen problemer men kører man under 3500 omdrejninger kan man glemme alt om at komme afsted uden at geare ned og gearer man ned og giver den kniven føles den stadig noget lam og ligesom kommer i små ryk og det kan ikke lade sig gøre at drive den over 180 kmt og nogle gange og særligt i 2 gear tager fan... ved den når den passerer 4000 omdrejninger men så bliver den sløv igen ved 5000 omdrejninger og det kan ikke lade sig gøre at køre den til starten af det røde felt det kan den sagtens hvis man kobler ud og giver gas når man kører stopper den med at tage gas ved ca 6000 omdrejninger det er ved at drive mig til vanvid generelt syntes jeg at der var mere bundtræk i min gamle golf 2 diesel uden turbo
ting der afprøvet uden held
bell add i tanken
bell add servicerens sprøjtet i indsugningen
kørt en tur uden luftfilter
kørt en lang tur med benzindæksel skruet af
kørt uden at stikket var sat på temperatursensoren på toppen af termostathuset blæseren kørte så konstant
kørt uden at luftmængdemåler var sat til det gjorde ikke den store forskel udover at der blev problemer med tomgang
har haft afmonteret batteripolen i en time og kørt blandet kørsel i en halv time bagefter
renset luftmængdemåler
nye tændrør og kabler originalt ford
har blændet slangen af til egr ventil
kørt uden lufttemperaturmåler (tror jeg den hedder) den der sidder i indsugningsslangen lige efter luftmængdemåler
sprøjtet omkring alle vakumslanger og indsugning med dieselstart

har kun selv 3 ideer tilbage og det er gasspjældspotentiometer eller udstødning der er lidt utæt eller at der er en eller anden vakumdåseting der er problemer med for der er aldrig vakum i slangen til egr ventilen
håber nogen har en ide for som sagt er jeg ved at være godt træt af den bil

i tilfælde af nogen har en god ide og har tid til en snak kan jeg fanges på tlf 51 43 44 17 eller også bare her på siden

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Odense SØ
hej med dig

Efter alle dine forsøg på at finde fejlen , vil jeg mene du lige skal udskifte dit benzinfilter (nede under bilen ved tanken) - kunne godt tyde på at den ikke får benzin nok under belastning .-- du kan også lige se på dit speederkabel om gasspjæld åbner helt når du træder i bund .. /(kan justeres foran gasspjæld)

alt i alt tyder det på at den mangler noget at leve af ... kan selvfølgelig også være benzinpumpen som ikke giver tryk nok ...
hvis det ikke hjælper skal du nok have testet dine dysser
mvh
john

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tak for svar vil prøve at skifte filter imorgen den teori med at den får for lidt benzin kan jo også godt passe med at tændrørene var nærmest hvide da jeg skiftede dem er der ikke noget med at der sidder nogen spjælde i indsugningsmanifold på sådan en og kan det evt være dem der hænger for en sjælden gang imellem trækker den som sindsyg men det er meget sjælden efterhånden og det er som regel kun i 2 gear og over 4000 omdrejninger

venlig hilsen Henrik

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Midt/vestjylland
Når jeg høre, at der ikke var nogen forskel med eller uden luftmængdemåleren monteret eller afmonteret, vil jeg sige BINGO :-D

Det SKAL du kunne mærke forskel på!!

//Morten

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Der var forskel på tomgangen den begyndte at gå ujævnt i tomgang da jeg pillede luftmængdemåler fra men selve kørslen var der stort set ikke forskel på men nu har jeg sat og surfet lidt rundt og kommet frem til at der åbenbart ikke er en eneste mk2er i danmark der er fuldstændig iorden så det må vel bare køre som det gør jeg har iøvrigt kørt over 10 km på literen på sidste tankfuld og det er vel at mærke med meget tomgangskørsel og en masse små ture og grusvejskørsel så det er vist godt nok men det er stadig træls at den er så død i optræk

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Midt/vestjylland
Det skal også kunne mærkes ved kørsel at den bliver pillet fra... Har skiftet en del af dem, så synes da du skal få det lavet, så du kan blive glad for din Mondeo igen! Hvis det altså er fejlen :-)

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: 9990 Skagen
Hej noerskov76

Fandt du nogensinde fejlen?

Jeg har en MK3 2,5 V6 som laver lidt samme nummer som din...

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time