Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 26. apr 2018 01:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
VIP Medlem
VIP Medlem

Hej

Min mondeo har original bi-xenon, jeg syntes ikke lyset var overvældende.

Læste på nettet at DE linsen kunne få en mælkehvid belægning på indersiden der gør at den mister lysstykre. Dertil at reflektoren også kunne være medtaget. Så jeg skilte forlygten ad, og tog reflektor og DE linse enheden ud. Det er ret nemt. Så skilte jeg den ad. (Nogen små tappe der skulle bukkes) Jeg kunne pudse DE linsen og pudse lidt forsigtigt på reflektoren, men der var lidt skader på reflektoren, altså nogen steder hvor chromen ikke var intakt.

Det var meget tydeligt med den mælkehvide belægning. Jeg havde pudset den ene, og da jeg var ved at samle den, kunne jeg tydeligt se et lille felt udefra jeg ikke havde fået med. Der var en tydelig forskel at se. Så jeg har ret store forhåbninger til det virker.

Jeg ved ikke om det har haft den ønskede effekt endnu (det er jo ikke mørkt endnu), men har samtidig bestilt 2 nye pærer til bilen, da jeg er sikker på de nuværende har kørt mange km. (Plasma kammeret på pærene er helt mælkehvide)

Overvejer at bestille 2 ombytter reflektorer fra en polsk leverandør jeg har fundet, hvis ikke det hjælper. Fandt en tråd på talkford.com

http://www.talkford.com/community/topic ... eflectors/

Her er den polske side der kan hjælpe http://regeneracja-hc.com/

mvh Tommy Fer

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
Super relevant! Mange tak :)

VIP Medlem
VIP Medlem

I dag har jeg monteret 2 stk Philips D1S X-tremeVision pærer i forlygterne. WAUW... det var det der skulle til. Kombineret med pudsningen af linserne har gjort en verden til forskel.

Ca 1000kr for 2 stk fra tyskland:
http://www.ebay.de/itm/381198697472

Kunne ikke finde dem billigere end 835,- pr styk i Danmark.

Her er et billede hvor jeg har skiftet den venstre pærer.

Billede

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Fyn
Var det nemt at pudse/rense linser

Parabolel blev den pudset op også

VIP Medlem
VIP Medlem

Det er ok nemt hvis man er lidt fingernem. Man tager hele forlygten af. 2 skruer og så løsne en lille plastik skrue der holder forkofangeren, så den kan give sig lidt. Af med stikket - det kan drille. Så har du lygten i hånden. Derfra skruer man hele linse/parabol enheden fri med 3 stk T10 skruer. Den skulle der mengeleres lidt med for at få ud af lygte huset. Der fra skuller der bukkes et par tappe og en enkelt T10 skrue for at få parabolen og linsen adskilt.

Jeg pudsede parabol meget forsigtigt da jeg har læst at man nemt kan pudse chromen af. Mine var lidt matte for neden. Men ellers ok.

VIP Medlem
VIP Medlem

Fer skrev:
Det er ok nemt hvis man er lidt fingernem. Man tager hele forlygten af. 2 skruer og så løsne en lille plastik skrue der holder forkofangeren, så den kan give sig lidt. Af med stikket - det kan drille. Så har du lygten i hånden. Derfra skruer man hele linse/parabol enheden fri med 3 stk T10 skruer. Den skulle der mengeleres lidt med for at få ud af lygte huset. Der fra skuller der bukkes et par tappe og en enkelt T10 skrue for at få parabolen og linsen adskilt.

Jeg pudsede parabol meget forsigtigt da jeg har læst at man nemt kan pudse chromen af. Mine var lidt matte for neden. Men ellers ok.

takker vil nok prøve engang i næste uge har ca 470000 km kørte km så kan jo have lyst/varmet ret meget gennem den tid..

VIP Medlem
VIP Medlem

Det lyder meget fornuftigt. Ved du hvor gamle dine pærer er? Man plejer at sige max 2.000 timer, så begynder de at miste lys. 2.000 timer er vel omkring 100.000km (50 km i snit er vist meget normalt) Måske lidt mere hvis du kører meget motorvej.

Det var voldsomt så meget det ændrede for mig.

VIP Medlem
VIP Medlem

Øv øv havde en ude i dag halvdelen af cromet er helt væk og resten skal man bare røre ved så ryger det også...

Sku der være en der har reservedels nr på linsen og parabolen/reflektor

VIP Medlem
VIP Medlem

Desværre kan man kun købe hele lygten i DK.

MEN, brug det link nederst i min første post. Han svarer hurtigt på mail og sender gerne til dk.

Jeg kæmper stadig med headlight fault når jeg starter bilen, og Ford magter ikke at fejlsøge det. (Stadig garanti) deres sidste skud i blinde var 2 nye forlygter. Jeg takker og bukker, men fejlen er der endnu. Er spændt på hvad de vil skifte d. 15 når jeg har næste værkstedstid.

VIP Medlem
VIP Medlem

Surt spørger lige tekniker om hvad det kan være

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time