Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 18. nov 2017 09:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Sydøst fyn
Jeg købte et originalt bt modul, som skulle understøtte både tlf og streaming. Ville installere det i dag, men fandt så ud af, at bilen ikke er forberedt til det. Der mangler ledningsnettet til selve bt modulet.
Bilen er installeret med en Nokia ck 300, som ikke virker. Som jeg lige husker det, kan man i bilen ikke høre, hvad der bliver sagt i den anden ende. Om det er en fejl i installationen eller i selve hardwaren ved jeg ikke. Har vedhæftet et par billeder.
Jeg er meget i tvivl om hvilken vej jeg skal gå, hvis jeg vil have både tlf og streaming. Det originale kan jeg læse mig frem til kan være langhåret, selv når der er forberedt et ledningsnet til det. Ved ikke om et parrot sæt vil være nemmere, en ny Android hu eller noget tredje. Måske nogen med kendskab til en der mod betaling kan installere det originale, så jeg ikke skal opfinde den dybe tallerken igen.
Nogen gode input? BilledeBillede

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
hvis du i bilen ikke får nokia lyd i højttalerne, tyder det på at der mangler en stump ledning mellem den der drive and talk og højttalerne. har det nogensinde virket? hvis ja, så kunne det være drive+talk der er defekt. kan du ikke flå nokiaen og og vise os hvad du har af stumper og ekstra ledningsnet?

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Ifølge sælger (vi har haft bilen et års tid) har det virket. Kunne godt tyde på boksen. Jeg tvivler dog på, at ck 300 kan håndtere streaming via bluetooth, så den er nok ikke værd at fejlsøge på.
Jeg er mest til originale løsninger, men tænker at jeg bliver flået ved Ford, hvis de blandes ind i projektet.
Jeg kan godt prøve at skille tingene ad og tage nogle billeder. Jeg gjorde det ikke i første omgang, da jeg var bange for at intet virkede efterfølgende.

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: 6300 Gråsten
Jeg har også en Nokia CK300 i min Mondeo fra 2006. Tale via. bluetooth virker fint, kommer ud af bilens højtalere, lige meget om radioen er tændt eller slukket. Streaming af musik fra min iPhone virker dog ikke. På telefonen ser alt rigtigt ud, men der kommer ingen lyd.

Mvh. Karsten

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tror som også at det er, eller var, et fint sæt til håndfri tale. Udfordringen er nok bare streaming. Alternativet kunne være noget parrot mki 9200, tror det det hedder.
Til ck 300 mener jeg instruktionen nævner noget Nokia carplay program. Kunne dog ikke finde en app med det navn, så det er nok endnu ældre.

Junior Medlem
Junior Medlem

Hej. Jeg har en parrot til at ligge og flyde hvis det var noget, kan kontaktes på telefon 26240217

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Hej. Hvilken model er det? Som jeg læser det skal det være en 9200 for at jeg kan streame via bt.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time