Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er ons 22. nov 2017 17:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bliver varm
Indlæg: fre 19. maj 2017 20:21 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: tirs 19. jun 2012 18:42
Indlæg: 4
Søger et godt råd.
Har en Mondeo fra 08 2,0 tdci, mit problem kommer når vi kører sydpå med campingvogn, og sommervarmen bager ned over Europa. Når vi når Kassel bakkerne og især turen over Brenner, skal jeg slukke for klimaanlægget ellers farer temperaturnåleren op mod det røde felt. Hvis jeg skruer op for varmen falder temperaturen til normal.
Det skal nævnes at termostaterne og køleren er skiftet.
Syntes også nålen står lidt højt ved normal kørsel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 20. maj 2017 10:07 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: man 21. sep 2015 22:27
Indlæg: 205
Geografisk sted: 9400 Nørresundby
Jeg har set og læst et sted der findes noget Racing kølervæske som ikke skal blandes med vand, og derfor ikke omdannes til damp under høje temp og derfor køler bedre, vand har det med at nå kogepunkt omkring 100 grader, den jeg læste om har et kogepunkt på 180 grader, dvs den holder temp nede under hård belastning. Prøv at søge via Google


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 20. maj 2017 20:56 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Det er da en lappeløsning af kaliber. BIlen er designet til at kører med alm. kølervæske, og det kan sagtens blive mere end 100 grader uden at koge, dels er det en blanding af glycol og vand, men det tryksættes også i systemet. Det er muligt bilen ikke koger, men du får stadig skader hvis du kører med kølevand der er så varmt.

Der må jo være en defekt siden der er sådan. Når AC kører sættes der en del varme af i kondensatoren, der sidder ligeforan køleren. Derfor giver det meget god mening at det har en stor effekt.

Når du skriver at køler og thermostat er skiftet. Så er der i min bog kun et par ting mere tilbage. Vandpumpen og evt blæseren (Eller rettere blæser reguleringen) Jeg ville se om man ikke kunne lave en test på blæseren.

Jeg har selv en 2008 der står på hvad jeg aflæser til 88grader altid. Jeg skal til prag og hartzen med en 1600kg CV til sommer, så glæder mig da til at se om den ter sig pænt ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 21. maj 2017 20:26 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: tirs 19. jun 2012 18:42
Indlæg: 4
Vandpumpen blev skiftet sammen med tandrem v/195000 km, mekanikeren siger at blæseren kører som den skal.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team