Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 18. nov 2017 22:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Geografisk sted: Norddjurs - Grenaa
Fik denne besked i dag da jeg var ude at kører, transmission limited function, fejlen kom da jeg. Bremsede ned til et sving hvorefter den ikke skiftede op i gear.

Jeg kørte ind til siden, slukkede bilen i et minuts tid - jeg kunne herefter kører videre, hvor der dog var problemer med gearskifte (fejlen kom og gik) samt at der nu os var et gult motor logo der lyste..

Jeg har ikke kunne finde noget om denne fejl her på siden, så håber der er nogen der kan komme med lidt info omkring hvad der kan være galt.

Sidst rettet af NettoPosen søn 9. apr 2017 11:13, rettet i alt 2 gange.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Jeg har haft samme fejl på min. Det skyldtes dengang en fejl på omdrejningssensoren i gearkassen. Det er et værkstedsjob der tager omkring en halv dag, så pris i omegn af 7000, jeg fik mit lavet på brugtvognsgarantien.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Hvis du nu skriver hvor i landet du hører til, så kunne det være der var en flink sjæl i nærheden af dig med en tester som lige kunne læse fejlkoden ud for dig, det er altid en god start :)

Guld Medlem
Guld Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kirke Hyllinge
Den fejl har jeg også haft. Jeg stoppede motoren og startede igen, og siden har fejlen ikke vist sig. Godt det samme til den pris.

Mondeo 2.0 TDCi 163 HK Titanium S Turnier 2012

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hammeren skrev:
Jeg har haft samme fejl på min. Det skyldtes dengang en fejl på omdrejningssensoren i gearkassen. Det er et værkstedsjob der tager omkring en halv dag, så pris i omegn af 7000, jeg fik mit lavet på brugtvognsgarantien.

I hvilken forbindelse opstod fejlen hos dig??

Det burde jo ikke være en fejl der bare kommer ud af det blå ?!?

Ved ikke om det kan have et sammenhæng, men omkring jul blev jeg påkørt bagfra, hvor jeg siden da har haft fejlen Engine malfunction en 3-4 gange på samme dag hvorefter den ikke har været der siden, samt problemer med washer fluid sensor og navigering på Converse+, ved påkørelsen kom der fejl på Hill climp assist samt ESP, som dog sidenhen er forsvundet og ikke kommet igen.
Fik repareret kosmetisk skader på modpartens forsikring, men da de ikke kunne se et sammenhæng mellem påkørselsen bagfra og de fejl der har været på bilen efterfølgende ville de ikke gøre mere ved det.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Den kom efter gearkassen havde opført sig underligt et stykke tid, og en dag jeg holdte i et kryds gik den limited function, og en genstart af bilen fjernede også fejlen her, men kørte den på Ford væksted og de udlæste fejlen som en defekt omdrejningssensor i gearkassen.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Opdate: Bilen er nu afhentet af Falck da der kom en Transmission malfunction fejl, hvor det efter en stop start af bilen, ikke var muligt at skifte gear.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Geografisk sted: Glyngøre
NettoPosen skrev:
Opdate: Bilen er nu afhentet af Falck da der kom en Transmission malfunction fejl, hvor det efter en stop start af bilen, ikke var muligt at skifte gear.

Hej
Jeg har samme problem..... min fejl har været der 5 gange på ca 1,5 månede og kom vær gang ved et skarpt højre sving, da jeg stoppede for at slukke motoren prøvede jeg om den kunne bakke men bakgearet virkede ikke
Hvor sidder den omdrejningssensor på gearkassen? Kan ikke forstå det koster 7000 for at skifte den

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Opdate: min Mondeo skal have ny gearkasse, da den ikke står til at redde. Pris for denne herlighed 47.000 dejlige danske kroner :-|

Guld Medlem
Guld Medlem

Surt! Men i skal have tak for denne tråd, har gjort at jeg nok snupper en med manuelt gear endnu en gang. Kører alligevel mest motorvej .. Selvom aut. kunne være rart, men det lyder også dyrt ...

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time