Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 25. nov 2017 02:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs 28. feb 2017 20:39 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: tors 11. jul 2013 08:20
Indlæg: 16
Jeg har min motor (2.0 TDCi 140hk) ude af bilen, da den skal udskiftes (revnet top og brændt stempel)

Svinghjulet skal flyttes over på den nye motor, men inden jeg sætter gearkassen på skal jeg lige være sikker på at det er ok

Jeg havde lidt raslen i tomgang, som forsvandt hvis jeg gav motoren bare lidt flere omdrejninger. Lød nærmest som et varme skjold der sad lidt løst (måske det på EGR tilgangs røret)
Jeg har intet mærket ved kørsels, hverken lyd eller rystelser. Heller ingen problemer ved kraftig acceleration.

Svinghjulets to dele kan drejes lidt fra side til side (som det sikkert skal) med det går lidt let. Der er ikke noget slør hvis jeg prøver at vippe det

Hvordan skal det virke / føles?
Er mit svinghjul klar til udskiftning inden jeg sætter motoren i bilen?
Kan man "svejse" det sammen? Eller på anden måde fixe det? Skal det over hovedet fixes?


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 28. feb 2017 21:59 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
DDTech skrev:
Jeg har min motor (2.0 TDCi 140hk) ude af bilen, da den skal udskiftes (revnet top og brændt stempel)

Svinghjulet skal flyttes over på den nye motor, men inden jeg sætter gearkassen på skal jeg lige være sikker på at det er ok

Jeg havde lidt raslen i tomgang, som forsvandt hvis jeg gav motoren bare lidt flere omdrejninger. Lød nærmest som et varme skjold der sad lidt løst (måske det på EGR tilgangs røret)
Jeg har intet mærket ved kørsels, hverken lyd eller rystelser. Heller ingen problemer ved kraftig acceleration.

Svinghjulets to dele kan drejes lidt fra side til side (som det sikkert skal) med det går lidt let. Der er ikke noget slør hvis jeg prøver at vippe det

Hvordan skal det virke / føles?
Er mit svinghjul klar til udskiftning inden jeg sætter motoren i bilen?
Kan man "svejse" det sammen? Eller på anden måde fixe det? Skal det over hovedet fixes?


Hvor mange km har den kørt svinghjulet?

Da jeg skiftede til ny motor på grund af tabt ventil ved 456000km den ny havde kørt 65000 der sad svinghjul og kobling de blev af monteret fordi jeg har automatgear...

Det vil jeg gerne sælge til fornuftig pris... hvis det ku have interesse..
Men nyt er nyt....

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 1. mar 2017 13:54 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Skift hele pivtøjet, dit svinghjul og kobling er superslidt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 2. mar 2017 13:39 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: tors 11. jul 2013 08:20
Indlæg: 16
Min gamle motor har kørt 205.000 km


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 2. mar 2017 21:30 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Du vil gøre dig selv en bjørnetjeneste hvis du ikke skifter.


Sent from my iPad using Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 11. mar 2017 12:39 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tilmeldt: ons 22. jun 2016 11:21
Indlæg: 91
Geografisk sted: Sydøst fyn
Vær obs på at priser på koblingsæt er stærkt varierende. Jeg købte et LUK sæt på eBay til ca 3600. Samme sæt forlangte Refako over 9000 for...!

_________________
Titanium stc. 2008 tdci 140


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team