Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 18. nov 2017 22:28

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: 6300 Gråsten
Hvordan med lyddæmper-måtten? Var det til at få den af, og ikke mindst på igen?

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Geografisk sted: København
Ja, det var ikke noget problem, den sidder kun med de der plast-clips som er lige til at klemme sammen og tage ud.

Det eneste der var lidt besværligt, var at få selve dyserne ud. De skal ligesom skubbes lidt frem og så vrides ud.

Det hele tog mig ca. ½ time.

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Så fik jeg skiftet dyser på min MK3, og hold da **** en forskel. Det skulle jeg have gjort for længe siden, virkeligt lækkert at køre med.

MEN... På min bil skal jeg forlænge el-ledninger til varme i begge dyser. Synes det er lige underligt at nogen skal forlænge én ledning, andre skal ikke forlænge nogen og jeg skal forlænge begge. Kan det virkeligt passe at de har skiftet ledningsnet så ofte?

På billedet ses de to gamle dyser med ledninger, og én af de nye.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Til dem der har interesse for dette, har jeg skildt den ene dyse ad og taget elementet ud, for at se hvordan det er lavet.
Det viser sig at være en effektmodstand på ca. 77 Ω. Ved 12 volt giver det ca. 2 W, med et forbug på ca. 150 mA. Forbruget falder dog til ca. 130 mA efter et par sekunder, hvorfor modstanden må antages at ændre karakteristik og stige en smule til ca. 100 Ω når den bliver varm. Effekten falder dermed til ca. 1,2 W. Det lyder ikke af meget, men den bliver faktisk pæn lun :D

Dette betyder også at det er lige meget hvilke to ledninger der bliver samlet, når den skal forlænges. Blot til info, hvis der er andre der går i gang med denne opgradering og skal forlænge ledninger.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
karsten.jorgensen skrev:
Så fik jeg skiftet dyser på min MK3, og hold da **** en forskel. Det skulle jeg have gjort for længe siden, virkeligt lækkert at køre med.

MEN... På min bil skal jeg forlænge el-ledninger til varme i begge dyser. Synes det er lige underligt at nogen skal forlænge én ledning, andre skal ikke forlænge nogen og jeg skal forlænge begge. Kan det virkeligt passe at de har skiftet ledningsnet så ofte?

På billedet ses de to gamle dyser med ledninger, og én af de nye.

Ja det er virkelig lækkert at køre med, en meget lille ting som gør en stor forskel :)

Grunden til at jeg kunne nøjes med at forlænge én ledning, er at begge ledninger fra bilen jo kommer fra samme side og da jeg nok er lidt dovent anlagt brugte jeg den ledning der før gik hen til den dyse længst væk, på den tætteste dyse i stedet og forlængede så den lednign der før gik til den nærmeste dyse og forlængede den så den kunne nå til den fjerneste dyse ;)

Håber det gav mening?

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Så blev ledningerne forlænget, så stikkene passer. Beklædning er kommet på igen, Job Done :)

Det er en modifikation jeg kun kan anbefale.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time