Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tirs 21. nov 2017 08:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man 30. jan 2017 10:03 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: tors 26. maj 2016 20:57
Indlæg: 2
Hejsa

Long time listener first time caller.

Leder efter en Mondeo der passer til mine behov og undres over om der ingen benziner der må trække 2 tons på krogen? Jeg er med på at 2.0 dieselerne må, har kun set fra 130hk og op med automatgear.

Er der en afgørende forskel eller er det mon bureaukratiets selvfede hævner der har slået til igen?

Min gamle BMW E36 323i må godt trække 2 tons på krogen og det må jo da være en mindre bil en Mondeoen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 30. jan 2017 10:15 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
Min 2008 Mondeo aut mk4
Dielsel må også tage 2000kg

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 30. jan 2017 12:50 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: tors 26. maj 2016 20:57
Indlæg: 2
Jeg er med på at der er TDCier der, efter hvad jeg lige har set på nummerplade.net, må trække 2 tons.

Men jeg vil gerne have en benzin, jeg tænker om ikke 2.0 SCTi med 200hk kunne få lov til at trække 2 tons. Dem har jeg fundet må kun trække 1,6 ton. Bremserne har vel nogenlunden samme størrelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 3. feb 2017 16:14 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Det er ikke kun bremserne der afgører det.

Det er også koblingen, som jeg husker det skal den klare 10 igangsætninger med max vægt ved 10% stigning f.eks. Bremserne har lign. krav.

En diesel med manuel gear må kun trække 1800kg pga komblingen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 21. mar 2017 21:00 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: fre 24. feb 2017 19:13
Indlæg: 7
Fer skrev:
Det er ikke kun bremserne der afgører det.

Det er også koblingen, som jeg husker det skal den klare 10 igangsætninger med max vægt ved 10% stigning f.eks. Bremserne har lign. krav.

En diesel med manuel gear må kun trække 1800kg pga komblingen.



Da jeg sad med typegodkendelser hos Opel, skulle anhængervægt bl.a. godkendes ved 3 igangsætninger på en 12% stigning.. tænker det stadig er de samme regler.

Min 2,5 Turbo benziner med manuelt gear, må iøvrigt også trække 1800kg.

Der er faktisk ikke specielt store krav til bremserne i forbindelse med anhængervægt, da alle anhængere over 750 kg skal have egne bremser.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team