Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 23. nov 2017 02:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: lør 18. feb 2017 21:06 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
noerden skrev:
Fer skrev:
Jeg måtte skifte mit batteri da jeg fik fyr (Det var 9 år gammelt)

Jeg valgte at gå efter et bedre batteri.

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-19 ... -546430917

Jeg endte med dette batteri, da generatoren kan lade det hurtigere op igen.

Grunden til at det kan lades hurtigere op, er at den indre modstand er mindre.


Hej
jeg kan se at det batteri ikke passer til min (2011 - 140hk tdci powershift) når jeg taster nummerpladen ind.
Søger jeg på den måde får jeg kun et "Excell" batteri, og ikke "Premium".

Kiggede også på en alder - men den koster det samme som et batteri. Men det er så også tjent ind på to år, hvis nuværende frekvens fortsætter...

Slider fyret på batteriet, eller tapper det kun strømmen?
Hvis det kun er det sidste, så må en lader være at foretrække.

Nogen der har gode erfaringer med en?
jeg kan selvfølgelig også køre en tur på 2*300km lidt oftere ;)


Altså, hvis du kigger på de fysiske mål og polstilling af de batterier som T.hansen anbefaler, så vil du se at det passer.

Jeg ved ikke hvorfor de ikke har det som et anbefalet batteri.

Altså kommer du for langt ned i ladning kan du godt slide batteriet kraftigt. Hver gang du bruger batteriet, så slider man på det. Men det burde holde mere end 2 år. Ikke 9, men 4-5 vil jeg mene.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 18. feb 2017 21:50 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
Vedhæftet fil:
IMG_0179.JPG
Fer skrev:
noerden skrev:
Fer skrev:
Jeg måtte skifte mit batteri da jeg fik fyr (Det var 9 år gammelt)

Jeg valgte at gå efter et bedre batteri.

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-19 ... -546430917

Jeg endte med dette batteri, da generatoren kan lade det hurtigere op igen.

Grunden til at det kan lades hurtigere op, er at den indre modstand er mindre.


Hej
jeg kan se at det batteri ikke passer til min (2011 - 140hk tdci powershift) når jeg taster nummerpladen ind.
Søger jeg på den måde får jeg kun et "Excell" batteri, og ikke "Premium".

Kiggede også på en alder - men den koster det samme som et batteri. Men det er så også tjent ind på to år, hvis nuværende frekvens fortsætter...

Slider fyret på batteriet, eller tapper det kun strømmen?
Hvis det kun er det sidste, så må en lader være at foretrække.

Nogen der har gode erfaringer med en?
jeg kan selvfølgelig også køre en tur på 2*300km lidt oftere ;)


Altså, hvis du kigger på de fysiske mål og polstilling af de batterier som T.hansen anbefaler, så vil du se at det passer.

Jeg ved ikke hvorfor de ikke har det som et anbefalet batteri.

Altså kommer du for langt ned i ladning kan du godt slide batteriet kraftigt. Hver gang du bruger batteriet, så slider man på det. Men det burde holde mere end 2 år. Ikke 9, men 4-5 vil jeg mene.

Den model havde jeg i først ny men 100amp den ku ikke klare det uden opladning om vinteren der var nok til start osv. Men ikke altid til parkheater

Den er også rigelig lang men det ku gå...samme længde som det jeg vil have igen...billed


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 20. feb 2017 12:35 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Ved at købe et premium batteri, kan du få ladt det hurtigere op, derfor vil jeg anbefale det. Hvis du ikke når at hælde lige så meget ind som du tager ud på dine daglige køreturer, så kan batteriet være nok så stort, det vil løbe tør til sidst.

Ved at købe et af de batterier der kan modtage strømmen hurtigere, kan du få ladt det op hurtigere. Jeg har ikke oplevet at løbe tør siden jeg skiftede batteri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 8. mar 2017 14:21 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 25. sep 2011 16:05
Indlæg: 57
Hej Fer og Thy
Jeg kan se I begge anbefaler Exide.
Fer et EA852, 85Ah/800A max
Thy et EK920, 92Ah/920A max

Kan se Thansen også har et
EK800, 80Ah/800 max

Har fundet ud af at et EK AGM typen:
› Særdeles høj lademodtagelighed
› 4 gange større cyklingslængde end standardbatterier
› Optimeret til brug i delvist opladet tilstand
› Ideelle til store biler, SUV’er, kassevogne og biler med Start-Stop system og energikrævende elektrisk udstyr
› VRLA rekombinationsbatteri (ventilreguleret) giver høj sikkerhed og ingen fri syre

ES Premium:
Fordele ved Premium Carbon Boost bilbatterier
› 30 % ekstra startkraft
› Op til 50 % større lademodtagelighed
› Ideelle til biler med meget elektrisk udstyr og stor motor
› Ideelle til brug i varme og kulde samt til bykørsel

Jeg kan ikke finde nogen sammenligning på Exides hjemmesiden, men det virker som om EK batteriet er en tand bedre, og lidt dyrere.
Men I har begge gode erfaringer med ovenstående?

Hvis ja, må jeg beslutte mig og så få naboen til at hjælpe med at skifte det.
Takker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 8. mar 2017 15:18 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
Jeg har skiftet til varta g14 AMG
De tal du oplyser ser fine ud.

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 22. mar 2017 08:56 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 25. sep 2011 16:05
Indlæg: 57
Jeg har nu haft fat i Exide.
De mener at EK batterier er for højre til Mondeo (19+ centimeter) Men det kan jeg se at Varta batteriet også er - men Thy - du har stadig fået plads til det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 22. mar 2017 10:19 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
noerden skrev:
Jeg har nu haft fat i Exide.
De mener at EK batterier er for højre til Mondeo (19+ centimeter) Men det kan jeg se at Varta batteriet også er - men Thy - du har stadig fået plads til det?

Jeps har dog ikke låg over batteriet. Kan måle højden senere i dag.

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team