Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 20. nov 2017 04:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons 4. jan 2017 11:32 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 25. sep 2011 16:05
Indlæg: 55
Hej
Jeg har problemer med mit Webasto fyr, eftermonteret i 2012 på en diesel 2.0 i 2011.
Det starter ikke op, den forsøger at starte og i 1-2 sekunder kan man høre blæserne - men der sker ikke noget.
Selve fyret kører måske nogle minutter, da jeg kan se på motorhjelmen at der har været noget varme i dennes side.

Jeg er ikke helt sikker, men det virker som om den gerne vil køre når motoren er tændt - skal nok have testet lidt mere.
Men det er konsekvent at den ikke starter hver morgen. Kan sagtens kommunikere med den via sms. Ved at sende en "Status" får jeg svar tilbage om 5 Heater errors (56,18,146,153,25).

Er der nogen med erfaring om dette problem, eller har et forslag til hvor i Kbh.s området der er nogle der kan servicere fyret?
Det skal være en god pris, da bilen sidste år var dyr i drift (ny klima kompressor, ny indsprøjtningsdyse, forrude + service og diverse dæk samt selvrisiko på fruens påførte bule....)


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 5. jan 2017 17:34 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: man 23. jan 2012 12:55
Indlæg: 32
Geografisk sted: København
Jeg er flere gange blevet anbefalet Rødovre Automontering som specialist på Webasto fyr, men har dog ikke selv været der endnu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 7. jan 2017 16:33 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 25. sep 2011 16:05
Indlæg: 55
SirPrize skrev:
Jeg er flere gange blevet anbefalet Rødovre Automontering som specialist på Webasto fyr, men har dog ikke selv været der endnu.


Hejsa
Jeg har skrevet til dem, og vender tilbage. Ny er problemet kun periodevis - synes ikke mønstret er så tydeligt mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 5. feb 2017 17:56 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: man 23. jan 2012 12:55
Indlæg: 32
Geografisk sted: København
Fik du lavet service på dit fyr?
Mit er nu også begyndt ikke at ville varme nogle gange, så hvis du har nogle anbefalinger eller det modsatte vil jeg da gerne høre om det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 6. feb 2017 17:05 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 25. sep 2011 16:05
Indlæg: 55
Hej
Har endnu ikke fundet løsningen - det er mest konsekvent om morgenen (bruger sms til at starte med). Fyret starter, men ikke blæseren.
Nogle gange virker det senere på dage, eller hvis bilen lige har været tændt.

Nu skal den (igen) på værksted med (endnu) en forsikringsskade (plus en ekstra skade for i dag) - så må de fejlsøge den mens den starter fra kold.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 6. feb 2017 20:08 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
noerden skrev:
Hej
Har endnu ikke fundet løsningen - det er mest konsekvent om morgenen (bruger sms til at starte med). Fyret starter, men ikke blæseren.
Nogle gange virker det senere på dage, eller hvis bilen lige har været tændt.

Nu skal den (igen) på værksted med (endnu) en forsikringsskade (plus en ekstra skade for i dag) - så må de fejlsøge den mens den starter fra kold.


Få tjækket batteriet hvis spændingen er for lav vil den ikke tænde...
Prøv at lade batteriet op...

Mit batteri starter bilen hver gang men kan godt høre den er blevet sløvere og måler kun 12,3v så må heller få skiftet den..

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 16. feb 2017 12:36 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 25. sep 2011 16:05
Indlæg: 55
Jeg tror at problemet er som omtalt at der mangler spænding.

Den skal først i anden sammenhæng på værksted i næste uge (dobbelt forsikringsskade - hvor heldig kan man være).

Fruen har lige været en tur i Jylland t/r og det må have ladt batteriet godt op - for nu start fyret+ventilation som det skal - to dage i træk.

Men jeg vil lige have dem til at tjekke tilstanden på batteriet.

Vi fik det skiftet for 2 år siden, så jeg synes det er lidt kort tid; og bilen er kun fra 2011. Jeg er ikke den store gør det selv mand med biler, men batteriet burde jeg vel selv kunne skifte? Det kostede vist 3k hos Ford sidste gang....


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 16. feb 2017 18:01 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
noerden skrev:
Jeg tror at problemet er som omtalt at der mangler spænding.

Den skal først i anden sammenhæng på værksted i næste uge (dobbelt forsikringsskade - hvor heldig kan man være).

Fruen har lige været en tur i Jylland t/r og det må have ladt batteriet godt op - for nu start fyret+ventilation som det skal - to dage i træk.

Men jeg vil lige have dem til at tjekke tilstanden på batteriet.

Vi fik det skiftet for 2 år siden, så jeg synes det er lidt kort tid; og bilen er kun fra 2011. Jeg er ikke den store gør det selv mand med biler, men batteriet burde jeg vel selv kunne skifte? Det kostede vist 3k hos Ford sidste gang....


Månedlig opladning med ladeapparat her om vinteren kan også redde batteriet,da det er oliefyret der trækker hårdt på det på denne tid..

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 16. feb 2017 19:44 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Jeg måtte skifte mit batteri da jeg fik fyr (Det var 9 år gammelt)

Jeg valgte at gå efter et bedre batteri.

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-19 ... -546430917

Jeg endte med dette batteri, da generatoren kan lade det hurtigere op igen.

Grunden til at det kan lades hurtigere op, er at den indre modstand er mindre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 16. feb 2017 21:06 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 25. sep 2011 16:05
Indlæg: 55
Fer skrev:
Jeg måtte skifte mit batteri da jeg fik fyr (Det var 9 år gammelt)

Jeg valgte at gå efter et bedre batteri.

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-19 ... -546430917

Jeg endte med dette batteri, da generatoren kan lade det hurtigere op igen.

Grunden til at det kan lades hurtigere op, er at den indre modstand er mindre.


Hej
jeg kan se at det batteri ikke passer til min (2011 - 140hk tdci powershift) når jeg taster nummerpladen ind.
Søger jeg på den måde får jeg kun et "Excell" batteri, og ikke "Premium".

Kiggede også på en alder - men den koster det samme som et batteri. Men det er så også tjent ind på to år, hvis nuværende frekvens fortsætter...

Slider fyret på batteriet, eller tapper det kun strømmen?
Hvis det kun er det sidste, så må en lader være at foretrække.

Nogen der har gode erfaringer med en?
jeg kan selvfølgelig også køre en tur på 2*300km lidt oftere ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team