Hej,
Jeg har købt et Mann oliefilter, type HU 711/51 x, til min Mondeo, MK4, 2,0 Tdci, 140 HK, men er kommet i tvivl om det passer dertil.
Kan det bruges?
Mv billebie
Oliefilter
-
- Sølv Medlem
- Year: 2007
- Model?: MK4, 2.0 Tdci, 210.000 km
Oliefilter
Nuværende bil: Ford Mondeo, 07 (MK4), 2.0 TDCI, 210.000 km
Re: Oliefilter
Jeg vil lige give et rigtig godt råd til jer allesammen herinde.
Bensin diesel og oliefiltre SKAL være originale. Det gælder specielt for commonrail diesel motorer. Forklaring er som følger.
Filterne er lavet af papir med mikroskopiske huller, og de originale er lavet specielt til din motor og den type brændstof/olie der skal passere igennem ved et givent tryk. De uoriginale er ikke så nøjagtige. For 15 år siden var det lige meget, for der var tolerancerne noget større.
Det kan give alle mulige problemer, og tro mig, jeg har været alle problemerne igennem, det er så ikke helt rigtigt. Jeg opgav bilen til sidst og solgte den.
Sent from my iPad using Tapatalk
Bensin diesel og oliefiltre SKAL være originale. Det gælder specielt for commonrail diesel motorer. Forklaring er som følger.
Filterne er lavet af papir med mikroskopiske huller, og de originale er lavet specielt til din motor og den type brændstof/olie der skal passere igennem ved et givent tryk. De uoriginale er ikke så nøjagtige. For 15 år siden var det lige meget, for der var tolerancerne noget større.
Det kan give alle mulige problemer, og tro mig, jeg har været alle problemerne igennem, det er så ikke helt rigtigt. Jeg opgav bilen til sidst og solgte den.
-
- VIP Medlem
- Year: 2008
- Model?: mk4 årg2008 aut stc 2,0
Re: Oliefilter
Helt enig...Barbaren wrote:Jeg vil lige give et rigtig godt råd til jer allesammen herinde.
Filtre koster da heller ikke ret meget orginale
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X