Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er ons 22. nov 2017 11:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Efter at have ligget med et dødt batteri i nogen tid, så har en af mine nøgler mistet kodningen til startspærren - fjernbetjeningen til dørene virker fint nok.

Jeg fik skiftet batteriet på bilen en gang i begyndelsen af november, og jeg kan helt ærligt ikke huske, om jeg har brugt den nøgle siden. Så om det er sket der, det ved jeg ikke. Men den smed ikke koden til radioen efter skiftet.

Hvorom alting er: Er der et eller andet cowboytrick, der kan afhjælpe problemet, eller skal den en tur forbi et Ford-værksted for at blive nulstillet og kodet igen??

mvh - og godt nytår :)

VIP Medlem
VIP Medlem

sanvig skrev:
Efter at have ligget med et dødt batteri i nogen tid, så har en af mine nøgler mistet kodningen til startspærren - fjernbetjeningen til dørene virker fint nok.

Jeg fik skiftet batteriet på bilen en gang i begyndelsen af november, og jeg kan helt ærligt ikke huske, om jeg har brugt den nøgle siden. Så om det er sket der, det ved jeg ikke. Men den smed ikke koden til radioen efter skiftet.

Hvorom alting er: Er der et eller andet cowboytrick, der kan afhjælpe problemet, eller skal den en tur forbi et Ford-værksted for at blive nulstillet og kodet igen??

mvh - og godt nytår :)
http://transpondery.com/transponder_catalog/ford_transponder_catalog.html

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Nå ... nu virker den igen. Og jeg har intet gjort, udover at jeg købte en ELM 327-dims og udlæste fejlkoderne med Forscan. Uden at nulstille.

Det skal dog siges, at nøglen har ligget i bilen lige siden, så om det kan være forklaringen, at alle de starter med den gode nøgle har fået den på bedre tanker (der er jo nogle biler, hvor man kan parre en nøgle til den på den måde), skal jeg lade forblive usagt.

Men det er lidt underligt.

VIP Medlem
VIP Medlem

Koden til startspærren er ikke strømafhængig. Det er en RFID chip der sidder i nøglen.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Det bliver det ikke mindre underligt af :)

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time