Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tirs 21. nov 2017 14:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Geografisk sted: København
Så blev det min tur til at opgradere min MK3 til en MK4.5.
Jeg fandt en 2011 Titanium S 163HK med PowerShift som nu er min og den kører fantastisk!
Det har dog medført nogle spørgsmål:

1) Den er monteret med originalt Webasto fyr, men der var ingen fjernbetjening med og der er heller ikke mulighed for at indstille noget i Convers+. Hvordan får jeg liv i det?

2) Jeg har set og læst om opgradering af Convers+, er det noget man selv kan, eller skal man forbi Ford?

3) Der er på denne model ikke monteret parkeringssensorer i fronten - er der ledninger til at jeg bare kan købe sensorerne fx hos en hugger og monterer dem i fronten, og så spiller det også?

4) Mine sidespejle klapper ikke ind når jeg låser - kan det aktiveres/eftermonteres?

5) Jeg overvejer at investere i noget navigation baseret på Google Maps, har nogle af jer erfaringer med JOYING?

VIP Medlem
VIP Medlem

Har du en menu der hvor du kan sætte Aux. heater on ?

1 .) Jeg tror det er programmerings spørgsmål om at få den til at virke. Hvis du kommer forbi hvor jeg bor, så vil jeg gerne give det et forsøg. Du skal dog lige se om den er udstyret med en elektrisk cirkulationspumpe.

2.) Du skal købe modifikationen online, det koster ca 100 eur.

4.) Det kan vist også modificeres på mk4.5, i samme omgang som med fyret.

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Fer skrev:

1 .) Jeg tror det er programmerings spørgsmål om at få den til at virke. Hvis du kommer forbi hvor jeg bor, så vil jeg gerne give det et forsøg. Du skal dog lige se om den er udstyret med en elektrisk cirkulationspumpe.

1) Nej jeg har nemlig ikke den mulighed i menu'en, men den har cirkulationspumpe. Jeg har fundet en Webasto Telestar T91/T100 styreboks, men har ingen fjernbetjening.
Det ville da være super fedt hvis du ville give det et forsøg. Jeg har selv forsøgt, men min ELM327 er uden kontakt og en "lidt for billig" ebay kopi - siger Forscan.

2) Det er ham russeren's version du mener, ik? Jeg tænkte om man selv kan hvis man holder sig til original firmware, jeg har version 1302.

4) Kræver det at spejlene skiftes til nogle med motor eller er der det i alle?

VIP Medlem
VIP Medlem

SirPrize skrev:
Fer skrev:

1) Nej jeg har nemlig ikke den mulighed i menu'en, men den har cirkulationspumpe. Jeg har fundet en Webasto Telestar T91/T100 styreboks, men har ingen fjernbetjening.
Det ville da være super fedt hvis du ville give det et forsøg. Jeg har selv forsøgt, men min ELM327 er uden kontakt og en "lidt for billig" ebay kopi - siger Forscan.

2) Det er ham russeren's version du mener, ik? Jeg tænkte om man selv kan hvis man holder sig til original firmware, jeg har version 1302.

4) Kræver det at spejlene skiftes til nogle med motor eller er der det i alle?

1)
Det kan vi sagtens, bor lidt uden for Næstved. Kommer dog til Slagelse et par gange om ugen, hvis det er nemmere.
2)
Ja, det er så Ford der skal det, de er vist ikke nemme at overtale.
4)
Jeg har en lille knap, hvor jeg kan få dem til at slå ind. Har du det?

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Nej, jeg har ikke en knap til at slå spejlene ind, så de er sikkert uden motor.. :?

Jeg bor i København, men vil da gerne tage turen til Næstved - skriver til dig pm.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time