Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tirs 21. nov 2017 21:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs 13. dec 2016 19:56 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: tirs 13. dec 2016 19:18
Indlæg: 5
Hej herinde
Min Mondeo 2.0 TDCI Turnier fra 2007 Mk4 begyndte for en måneds tid siden, at lyse med motorlampen og jeg fik den derfor målt hos min mekker og efterfølgende hos en lokal Lucas værksted (burde være specialister) og den viste en fejl ved DPF sensoren. Den ene af slangerne til sensoren var også lidt mørnet.
Fik bestilt en sensor og slanger på nettet og min mekker rensede partikelfiltret og katalysator.
Men ak! efter den tur viste den både motorlampe og "Engine malfunction". Fik den kørt tilbage til Lucas, som skiftede DPF sensoren, da de sagde at den, der var sat i, ikke duede. Da jeg så skulle hente den, var beskeden, at "Engine malfunction" kom tilbage ved ca. 4.500 rpm og at det not var partikelfiltret, der var defekt.
Min egen mekker kunne se at der var hul igennem partikelfiltret og det ser ikke ud til at der har været ødelagt noget af det indvendige i partikelfiltret og begge steder er der blevet målt for "lav" tryk - altså at der er rigtig god hul igennem og ikke høj tryk som ved tilsodning.
I morges kørte jeg så fra Randers og til Århus og tilbage her til eftermiddag og det virker som om, at der ikke er noget problem, når den er kold, men når den har nået driftstemperatur, smutter den i "Engine malfunction" når der accelereres, men der er ikke noget bestemt mønster eller omdrejningstal, hvor fejlen opstår. Når det så sker, misten den "pusten", men slækker man på gassen, så går den tilbage til normal tilstand.

Motoradvarselslamper er så begyndt at lyse igen, igen.


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 14. dec 2016 08:58 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Mondeo955 skrev:
Hej herinde
Min Mondeo 2.0 TDCI Turnier fra 2007 Mk4 begyndte for en måneds tid siden, at lyse med motorlampen og jeg fik den derfor målt hos min mekker og efterfølgende hos en lokal Lucas værksted (burde være specialister) og den viste en fejl ved DPF sensoren. Den ene af slangerne til sensoren var også lidt mørnet.
Fik bestilt en sensor og slanger på nettet og min mekker rensede partikelfiltret og katalysator.
Men ak! efter den tur viste den både motorlampe og "Engine malfunction". Fik den kørt tilbage til Lucas, som skiftede DPF sensoren, da de sagde at den, der var sat i, ikke duede. Da jeg så skulle hente den, var beskeden, at "Engine malfunction" kom tilbage ved ca. 4.500 rpm og at det not var partikelfiltret, der var defekt.
Min egen mekker kunne se at der var hul igennem partikelfiltret og det ser ikke ud til at der har været ødelagt noget af det indvendige i partikelfiltret og begge steder er der blevet målt for "lav" tryk - altså at der er rigtig god hul igennem og ikke høj tryk som ved tilsodning.
I morges kørte jeg så fra Randers og til Århus og tilbage her til eftermiddag og det virker som om, at der ikke er noget problem, når den er kold, men når den har nået driftstemperatur, smutter den i "Engine malfunction" når der accelereres, men der er ikke noget bestemt mønster eller omdrejningstal, hvor fejlen opstår. Når det så sker, misten den "pusten", men slækker man på gassen, så går den tilbage til normal tilstand.

Motoradvarselslamper er så begyndt at lyse igen, igen.
hvornår har du sidst fået skiftet dit brændstoffilter?


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 14. dec 2016 11:14 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 21. jan 2013 19:39
Indlæg: 117
Der er ikke nogen herinde der kan hjælpe dig hvis du ligger et billed op ad en motor lampe der lyser, det bliver ren gætteleg det der.
Hvilke fejlkoder har du?


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 22. dec 2016 19:48 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: tirs 13. dec 2016 19:18
Indlæg: 5
Hej Laaasse
Har lige bedt min mekaniker om at tage et billede af fejlkoderne, men julen står for døren, så der går nok et par dage - desværre.
Jeg mener han sagde at der var en fejl på partikel filtret - noget med nogle sensorer. Han hat haft partikelfiltret taget af og renset det med noget væske.
I dag skiftede han så EGR ventilen og termostaten. EGR ventilen var meget beskidt og termostaten var defekt da den nu har en driftstemperatur på 90 grader mod 75 før.
Det virker ikke som om der står en fejlmeddelelse præcist på problemet - næste skridt er, at skifte luftmængdemåler og partikelfilter, men hvor ender det, bliver det når ECU´en er skiftet?

Jeg håber, at en eller anden kan hjælpe


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 23. dec 2016 10:08 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2316
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
jeg har selv nogenlunde samme fejl og mit næste skridt er at skifte partikelfilter, for alting ser normalt ud her.. min fejl er P2002..

sig endelig til hvis du finde en løsning

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 23. dec 2016 14:52 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: tirs 13. dec 2016 19:18
Indlæg: 5
Vedhæftet fil:
Engine codes.jpg

Hej

Så er der kommet et billede med fejl koder:


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 23. dec 2016 19:12 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 21. jan 2013 19:39
Indlæg: 117
Mit gæt er knækket ledning til diff. tryk føler, syntes ikke jeg har set P2454 før :)
kan du få ham til at tage billeder af værdier fra diff. tryk føleren i datalogger?


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 25. dec 2016 21:42 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: tirs 13. dec 2016 19:18
Indlæg: 5
Desværre er hans måler ikke udvidet med underliggende Ford koder.

Vi har i dag, haft kigget på ledningerne op til føleren og det så ikke umiddelbart ud til at der var noget knækket.

Den kørte ellers næsten fejlfrit siden i går morges, men i dag kom motorlampen så tilbage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 29. dec 2016 17:37 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 21. jan 2013 19:39
Indlæg: 117
Underliggende ford koder?, de koder du har der ER lige præcis ford's egen koder og ikke bare eobd koder..
jeg syntes du skal kører til et lokalt ford værksted hvis din mekker ikke kan finde ud af at bruge datalogger funktionen på hans tester..
de burde kunne finde fejlen på under 1 time :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 29. dec 2016 18:33 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: tirs 13. dec 2016 19:18
Indlæg: 5
Hej Laaase og alle andre
Så er problemet løst :-)
Det var åbenbart vakuum slangerne, der ikke var monteret korrekt.

Jeg kørte bilen til EC Diesel elektro i Randers, og selvom de ikke havde tid før efter nytår, så afså de tid og brugte 1½ time på fejlfinding - dejligt når folk kan deres kram:-)

@noisy_cricket - håber du kan bruge mine erfaringer - bedre at gi´en tus for en korrekt diagnose end 5 på folk, der gætter.

Tusind tak for hjælpen herinde :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team