Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tirs 21. nov 2017 10:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
VIP Medlem
VIP Medlem

Hej Alle

Når man først en gang har haft et fyr i blien, så savner man det rigtigt meget når man ikke har det mere.

Jeg begyndte at studerer ford-talk og mondeo-mk4.de og fandt ud af det burde være muligt at eftermonterer det orignale fyr som nogen er udstyret med. Jeg fandt ud af hvilken kode fyret skulle have:

Webasto VEVO AG9N18K463AF

Jeg faldt over en tysk ophugger der havde et til salg for 130EUR (JA, det var svine billigt) det var inkl. beslag, udstødning og brændstofpumpe.

Dertil måtte jeg købe en cirkulationspumpe og alle stik, da jeg selv laver mit ledningsnet.

Teorien bag det elektriske er ret nem.

Fyret skal kun tilsluttes 3 steder. Plus, Minus og W-bus forbindelse. Derefter skal jeg programmere bilen med elmconfig, til at vide at der er et fyr og det er et stilstandsfyr. Så kommer der en menu op i convers+ hvor man kan programmere 2 daglige afgangstidspunkter. Fyret kommunikerer så med med klimaanlæg osv. igennem W-bus forbindelsen.

Status PT:

Fyret er ankommet idag. Det ser fornuftigt ud, især til prisen :)
Kølepumpe og stik er sendt fra polen idag (købt over ebay)
Mangler at købe et T-stykke til brændstof forbindelsen og kølevandsslanger til at forbinde fyret.
Jeg har modtaget et diagram af en flink tysker, jeg har kontakt med.

Jeg har vedhæftet 2 filer. Billede af stikket hvor W-bus forbindelsen findes. Dertil et diagram over stikket.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
har han flere af dem? :)

VIP Medlem
VIP Medlem

Aner det ikke.

Købte det her:

https://www.kiesow.de/

Jeg vil tro jeg har et definitiv svar om alt lykkedes her om en uges penge :)

VIP Medlem
VIP Medlem

Nu er fyret mekanisk installeret, men desværre havde tyskeren og jeg talt forbi hinanden, mht til forbindelsen. Så jeg skal trække 2 ekstra ledninger op til MS-can bus. Det er ville havde været en leg fra begyndelsen, men nu skal jeg afmontere fyret for at få de 2 ledninger sat til. Hvilket nok kommer til at tage et par weekender.

Derudover var mit diagnose stik også brændt af, så vi venter lige på et nyt fra UK også.

VIP Medlem
VIP Medlem

Så er fyret 100% klar, håber og tror jeg :)

Så mangler jeg bare at få mit ELM stik fra UK, så jeg kan aktiverer fyret. (håber jeg kan det med ELM, ellers må jeg til Ford.)

Havde idag fyret nede for at tilslutte de 2 ledninger jeg ikke havde monteret første gang. Det gik ret nemt, alt er nemmere når man lige ved hvilken nøgle man skal bruge osv :)

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Geografisk sted: København
Fedt, godt gået!

Vil du ikke lave en liste med stumperne og gerne varenr. på det du købte udover fyret.
Og måske uddybe hvad diagrammet du har lagt op viser, jeg forstår det ikke helt.

VIP Medlem
VIP Medlem

Lidt skuffende nyt, men jeg er stadig i tænke boks.

Jeg fik snakket meget frem og tilbage med tyskeren, og det viste sig vi havde misforstået hinanden. Man skal også ind på MS-canbus, men det er bare 2 ledninger mere.

Jeg har monteret det korrekt nu, og fået programmeret min bil. (Hvilket var pisse besværligt, men det gik)

Dog kan min IPC (coonvers+) ikke kommunikerer med mit fyr. Jeg mener jeg har lavet min ledningsføring 100% korrekt, men skal have afmonteret mit fyr og målt efter.

Der er også en chance for at jeg simpelthen har et defekt fyr. Hvilket jeg frygter lidt, da jeg ikke kan kommunikerer med fyret via W-bus og Webasto Thermotest.

Alt i alt har jeg bare for lidt tid, så der trækker lidt ud, men mon ikke jeg får set på det inden nyt år ... :(

VIP Medlem
VIP Medlem

Så virker skidtet fandme... :)

Man skal vende kommunikationsledningerne rigtigt.

Jeg laver en ny tråd under guides i aften. Smider et link ind i den her tråd.

VIP Medlem
VIP Medlem

Her er guiden

viewtopic.php?f=18&t=6797&p=30409#p30409

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time