Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tirs 21. nov 2017 10:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons 16. nov 2016 22:10 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Hej Alle

Når man først en gang har haft et fyr i blien, så savner man det rigtigt meget når man ikke har det mere.

Jeg begyndte at studerer ford-talk og mondeo-mk4.de og fandt ud af det burde være muligt at eftermonterer det orignale fyr som nogen er udstyret med. Jeg fandt ud af hvilken kode fyret skulle have:

Webasto VEVO AG9N18K463AF

Jeg faldt over en tysk ophugger der havde et til salg for 130EUR (JA, det var svine billigt) det var inkl. beslag, udstødning og brændstofpumpe.

Dertil måtte jeg købe en cirkulationspumpe og alle stik, da jeg selv laver mit ledningsnet.

Teorien bag det elektriske er ret nem.

Fyret skal kun tilsluttes 3 steder. Plus, Minus og W-bus forbindelse. Derefter skal jeg programmere bilen med elmconfig, til at vide at der er et fyr og det er et stilstandsfyr. Så kommer der en menu op i convers+ hvor man kan programmere 2 daglige afgangstidspunkter. Fyret kommunikerer så med med klimaanlæg osv. igennem W-bus forbindelsen.

Status PT:

Fyret er ankommet idag. Det ser fornuftigt ud, især til prisen :)
Kølepumpe og stik er sendt fra polen idag (købt over ebay)
Mangler at købe et T-stykke til brændstof forbindelsen og kølevandsslanger til at forbinde fyret.
Jeg har modtaget et diagram af en flink tysker, jeg har kontakt med.

Jeg har vedhæftet 2 filer. Billede af stikket hvor W-bus forbindelsen findes. Dertil et diagram over stikket.


Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 17. nov 2016 11:32 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2316
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
har han flere af dem? :)

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 17. nov 2016 21:38 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Aner det ikke.

Købte det her:

https://www.kiesow.de/

Jeg vil tro jeg har et definitiv svar om alt lykkedes her om en uges penge :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 25. nov 2016 14:56 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Nu er fyret mekanisk installeret, men desværre havde tyskeren og jeg talt forbi hinanden, mht til forbindelsen. Så jeg skal trække 2 ekstra ledninger op til MS-can bus. Det er ville havde været en leg fra begyndelsen, men nu skal jeg afmontere fyret for at få de 2 ledninger sat til. Hvilket nok kommer til at tage et par weekender.

Derudover var mit diagnose stik også brændt af, så vi venter lige på et nyt fra UK også.


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 27. nov 2016 18:45 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Så er fyret 100% klar, håber og tror jeg :)

Så mangler jeg bare at få mit ELM stik fra UK, så jeg kan aktiverer fyret. (håber jeg kan det med ELM, ellers må jeg til Ford.)

Havde idag fyret nede for at tilslutte de 2 ledninger jeg ikke havde monteret første gang. Det gik ret nemt, alt er nemmere når man lige ved hvilken nøgle man skal bruge osv :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 28. nov 2016 14:28 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: man 23. jan 2012 12:55
Indlæg: 32
Geografisk sted: København
Fedt, godt gået!

Vil du ikke lave en liste med stumperne og gerne varenr. på det du købte udover fyret.
Og måske uddybe hvad diagrammet du har lagt op viser, jeg forstår det ikke helt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 4. dec 2016 22:09 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Lidt skuffende nyt, men jeg er stadig i tænke boks.

Jeg fik snakket meget frem og tilbage med tyskeren, og det viste sig vi havde misforstået hinanden. Man skal også ind på MS-canbus, men det er bare 2 ledninger mere.

Jeg har monteret det korrekt nu, og fået programmeret min bil. (Hvilket var pisse besværligt, men det gik)

Dog kan min IPC (coonvers+) ikke kommunikerer med mit fyr. Jeg mener jeg har lavet min ledningsføring 100% korrekt, men skal have afmonteret mit fyr og målt efter.

Der er også en chance for at jeg simpelthen har et defekt fyr. Hvilket jeg frygter lidt, da jeg ikke kan kommunikerer med fyret via W-bus og Webasto Thermotest.

Alt i alt har jeg bare for lidt tid, så der trækker lidt ud, men mon ikke jeg får set på det inden nyt år ... :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 5. dec 2016 19:29 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Så virker skidtet fandme... :)

Man skal vende kommunikationsledningerne rigtigt.

Jeg laver en ny tråd under guides i aften. Smider et link ind i den her tråd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 5. dec 2016 21:05 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Her er guiden

viewtopic.php?f=18&t=6797&p=30409#p30409


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team