Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 20. nov 2017 04:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Geografisk sted: København
Hej.

Jeg står overfor at skulle udskifte min MK3 TDCI 2005 og har kig på en MK4.5 TDCI 163HK 2011 Powershift.
Er sådan en ligesom min '05'er født med et tilskudsfyr som kan ombygges til kabinevarmer?

05'eren skal synes til foråret og jeg regner ikke med at smide flere penge i den. Kan det betale sig at afmontere fyret i min '05'er og evt. få det monteret i en MK4.5, eller sælge det løst? Bilen er vurderet til 8-10K (export) i nuværende stand.

VIP Medlem
VIP Medlem

SirPrize skrev:
Hej.

Jeg står overfor at skulle udskifte min MK3 TDCI 2005 og har kig på en MK4.5 TDCI 163HK 2011 Powershift.
Er sådan en ligesom min '05'er født med et tilskudsfyr som kan ombygges til kabinevarmer?

05'eren skal synes til foråret og jeg regner ikke med at smide flere penge i den. Kan det betale sig at afmontere fyret i min '05'er og evt. få det monteret i en MK4.5, eller sælge det løst? Bilen er vurderet til 8-10K (export) i nuværende stand.
det kan ikke betale sig, at sælge det løst, da fyret ikke har ekstern pumpe, den bruger bilens kølevandspumpe. Du kan sagtens eftermontere det i den nye du køber.

Sent from my iPad using Tapatalk

VIP Medlem
VIP Medlem

Jeg er selv lige gået igang med et eftermonterings projekt.

Jeg laver et seperat emne. Hvis alt kommer til at gå som jeg forventer, så bliver prisen under 3000kr.

Jeg monterer et originalt webasto VEVO fyr, der har siddet i en mondeo. Bruger mit convers+ display til at programmere fyrets drift.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Fer - Det lyder da egentlig super spændende! Især delen mht. Convers+ integrationen, er det så et modul, som i forvejen er programmeret til Convers+ eller skal du selv hen og modde Convers+?

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Geografisk sted: København
@Fer
Det vil jeg gerne se/høre mere om.

Er det et originalt tilskudsfyr fra en MK3 du bygger på? Hvad har du med i de 3000 kr.? Vandpumpe? Brændstofrør?

Hvordan programmerer du convers+ ?

VIP Medlem
VIP Medlem

Nej, det er et originalt MK4 fyr jeg har fundet hos en hugger i tyskland.

Jeg kan måske selv programmerer Convers+ via elmconfig, men alternativt må jeg ned til ford med 500kr. Programmet til at styre fyret skulle gerne være i convers+, men skal aktiveres.

I de 3000 kr har jeg fyr, brændstofpumpe og cirkulationspumpe. En masse småting og dimser fra biltema, og lidt fittings fra den lokale autoelektro. Hvilket var langt billigere end Ebay.

Jeg har lavet en tråd her på forum, men jeg mangler lidt tid, og de sidste 2 ledninger pt. Så jeg er endnu ikke 100% sikker på det hele spiller :)

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time