Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 25. nov 2017 12:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: tirs 1. nov 2016 17:46 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
jakob j skrev:
Hej igen

Jeg endte med at lave en god deal med et lokalt værksted, hvor jeg selv fik lov at levere dette sæt: http://www.ebay.com/itm/361562378251?_t ... EBIDX%3AIT

Jeg undrer mig over, at der kan være en forskel på næsten 6.000 kr. på samme reservedelsnummer afhængig af om Refako leverer eller det købes på eBay. Der mangler vist konkurrence... :shock:

Jeg oprettede i øvrigt opgaven på Autobutler. En ok oplevelse, hvor umiddelbart respekterede værksteder meldte ind. At de så alle 3 ramte nøjagtig samme pris på øren på selve reservedelen siger igen noget om konkurrencen på denne del. Mon ikke alle kører med samme rabatsats ved FTZ og så igen lægger samme avance ovenpå igen. Dvs. at de reelt kun konkurrerede på timeprisen samt øvrige vilkår som eks. lånebil. De lå alle 3 mellem 12.200,- og 12.800 inkl. moms.

Jeg forespurgte også hos Nehrkorn i Flensborg, men de lå på niveau med et uautoriseret værksted herhjemme. Desuden kontaktede jeg også Polenrep, som faktisk tog henvendelsen meget seriøst og vendte fint tilbage. Problemet var bare tiden, da vi ikke lige havde tid til en forlænget weekend i Stettin. Kunne dog komme på tale senere, hvis der eks. skal laves lakarbejde på bilen. Her var de ret konkurrencedygtige.

Nå men bilen kører nu igen. Koblingen er blødere i forhold til før og jeg synes fortsat at bilen er svær at dosere ved igangsætning. Fruen, som til dagligt bruger den, kniber i hvert fald med at blive dus med den. Lidt irriterende... :(


Tja måske på grund af de uoriginale dele...

Måske skal det bare køres til..

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 1. nov 2016 22:19 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tilmeldt: ons 22. jun 2016 11:21
Indlæg: 91
Geografisk sted: Sydøst fyn
Tja. Mon dog ikke de originale dele også kommer fra enten luk eller sachs?

Vores mekaniker fortalte mig, at Ford automatisk hæver omdrejninger lidt når koblingen slippes. Det er så det, som jeg hidtil har tolket som værende min egen påvirkning af speederen. Her har jeg plejet at slippe speederen igen, så bilen nærmest stallede. Herefter har vi så ofte fået givet så meget gas, at det har lydt som et gammelt ægtepar.

Men mekanikerens info giver mening, så det har klart hjulpet.

Koblingen har vi vænnet os til, men nu klemmer den i 1 og 2 gear. På talkford nævner nogen gearolien som eventuel synder. Nogen der har prøvet dette?

_________________
Titanium stc. 2008 tdci 140


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team