Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 18:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons 7. sep 2016 10:49 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: man 1. nov 2010 18:27
Indlæg: 28
Geografisk sted: Skanderborg
Skal der ændres parametre i computeren efter skift af filter eller kan man bare skifte filteret, nulstille motorlampen og så køre derudaf?
Den lokale mekaniker kan gøre det for 6500 kr hvilket egentlig lyder ok. Kan dog selv skaffe filter til ca 3000 kr og det ser ud til at være ligetil at skifte - med mindre der er noget elektronisk der kan drille

_________________
Nuværende bil: Ford Mondeo, 07 (MK4), 2.0 TDCI, 210.000 km


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 7. sep 2016 14:52 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2315
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
jeg husker ikke om mondeoen er sådan, men i nogen modeller skal man fortælle motorstyringen at du har skiftet filter. kunne gøre det for dig, hvis du boede tættere på ;)

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 7. sep 2016 17:56 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: man 1. nov 2010 18:27
Indlæg: 28
Geografisk sted: Skanderborg
Ok. Jeg har lige været under bilen og kigge - jeg kan se at den ene gummislange er mørnet og knækket så jeg prøver at få skiftet begge slanger i morgen til at starte med. Hvis den herefter melder fejl på difference trykket må det vel være filteret den er gal med.

_________________
Nuværende bil: Ford Mondeo, 07 (MK4), 2.0 TDCI, 210.000 km


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 8. sep 2016 08:00 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Partikelfiltre går stort set aldrig i "stykker" det skal bare regeneres. Du kan gøre det i forscan med en billig Elm obd læser. Du kan også bare køre en tur på motorvejen i en times tid. Vælg et lavere gear end normalt, så der bliver generet noget varme. Den skal gerne op på 3000 - 3500 omd.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 8. sep 2016 12:39 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: man 1. nov 2010 18:27
Indlæg: 28
Geografisk sted: Skanderborg
Jeg har en obd læser men havde ikke selv fundet en god software til den. Men forscan er helt perfekt og jeg har nu lavet en tvungen regenerering. Jeg får skiftet begge slanger på partikelfilteret senere idag så håber jeg at problemet er løst.

Tak for tippet barbaren. Ved du om man vha forscan kan fortælle computeren at der er sat nyt partikelfilter på (hvis det bliver løsningen)?

_________________
Nuværende bil: Ford Mondeo, 07 (MK4), 2.0 TDCI, 210.000 km


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 8. sep 2016 12:46 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
Regenerering virker ikke hvis slanger er utætte

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 8. sep 2016 19:56 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tilmeldt: tirs 30. jun 2009 20:44
Indlæg: 68
Og historien med "ud på motorvejen og gi den gas" gør desværre ikke at filteret regenererer. Der skal temperaturen væsentligt højere op


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 9. sep 2016 12:43 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Neonus skrev:
Og historien med "ud på motorvejen og gi den gas" gør desværre ikke at filteret regenererer. Der skal temperaturen væsentligt højere op
det passer ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 16. okt 2016 22:52 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 17:19
Indlæg: 841
Geografisk sted: Køge
Neonus skrev:
Og hvis slamgerne ikke fejler noget kan filteret sikkert stadig renses.

På min havde jeg en fejl på brændstof fordamperen, som bruges til at regenerere filteret. Det giver en fejlkode som er noget i stil med "particulate filter regeneration temperature too low".
Efter skift af fordamperen fik jeg ny fejl med tryk før/efter filteret. Sikkert fordi den ikke havde regenereret ordentligt i lang tid.
Den fik en dåse renseskum blæst i filteret, og næste dag en tvungen regenerering. Det fik blæst alt soden ud, og alting virker fint igen. Det er ca 20.000km siden



Kan du huske hvad du gav for at få skiftet fordamperen? Jeg skal nemlig have en ny nu her :(

:)

_________________
Ford Mondeo mrk. 3, 2,2 TDCI Titanium St. Car 2007


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 22. okt 2016 13:32 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tilmeldt: tirs 30. jun 2009 20:44
Indlæg: 68
Skift af fordamperen kostede ca 2000kr.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Yahoo [Bot] og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team